-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Bilskadereparatør
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Mitsubishis første elbil
Tokyo (BilNorge.no): Mitsubishi skal bli en av verdens ledende på elektriske biler. Den første bilen blir minibilen i med fem dører. Den kan komme både som elbil og med 3-sylindret bensinmotor.
Mitsubishi satser alt på å bli verdensledende når det gjelder elektriske biler. De lar hybrid og hydrogen stå på venteliste og vil i 2010 lansere sin første elektriske bilmodell. Og flere vil følge etter.
Minibilen i skal komme med elektrisk motor. I fokus står utvikling av ny batteriteknologi i samarbeide med de japanske konsernene Mitsubishi Cooperation og GS Yuasa.
Bilen i er allerede på markedet – men med en 600 ccm 3-sylindret motor som ligger over bakhjulene. Bilen har dermed bakhjulstrekk, og selve konseptet er som skapt for elektrisk bil da batteriene og el-motoren vil ligge over bakakselen og under deler av bilen.
Smart med fem dører
i er Mitsubishis svar på Mercedes Smart. I er også et resultat av samarbeide som var mellom Daimler-Chrysler og Mitsubishi og den 3,95 meter lange Mitsubishi i skiller seg ut fra Smart ved å ha fem dører og baksete. Bilen veier 900 kilo og leveres i Japan også med firehjulstrekk.
Mitsubishi har alt eksportert 300 I til England, og de ble solgt på noen timer. Både Japan og England har venstrekjøring.
Les også Mitsubishi blir i-lektrisk
Kanskje også til Norge
Adm. direktør Bernt G. Jessen vurderer nå om de også skal satse på i i Norge – før den kommer som elbil. Det skal forhandles med fabrikken om priser – og blir det import blir det bare av biler med tohjulstrekk. Firehjulstrekk er ikke for eksport – foreløpig.
- Vi må vende kundene til små biler, sier Bernt G. Jessen. Han er i tvil om det er mange som vil kjøpe en mini-minibil med fem dører og en støyende 3-sylindret motor. Det kan skje at biler for eksport til Europa vil få en motor på 1 liter i stedet for dagens 660 ccm.
- Vi har ikke tatt noen endelig avgjørelse, sier Jessen.
- En slik minibil burde ikke koste mer enn kr 99.999!
- Det er nok ønsketenkning – men jeg er i utgangspunktet enig. Vi har ikke snakket pris med fabrikken enda. Og det er klart vi må se pris sammen med salgsmuligheter.
- Norske bilkjøpere har aldri forelsket seg i minibiler!
- Kanskje de må det i fremtiden. i har dog fem dører og etter forholdene meget god plass i baksetet.
- Og som elektrisk bil?
- Det kan bli meget spennende og jeg er stolt av det arbeidet Mitsubishi gjør for å utvikle og sette i produksjon elektriske biler. Det er noe vi kommer til å se meget til i årene etter 2010.