-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mitsubishis første elbil
Tokyo (BilNorge.no): Mitsubishi skal bli en av verdens ledende på elektriske biler. Den første bilen blir minibilen i med fem dører. Den kan komme både som elbil og med 3-sylindret bensinmotor.
Mitsubishi satser alt på å bli verdensledende når det gjelder elektriske biler. De lar hybrid og hydrogen stå på venteliste og vil i 2010 lansere sin første elektriske bilmodell. Og flere vil følge etter.
Minibilen i skal komme med elektrisk motor. I fokus står utvikling av ny batteriteknologi i samarbeide med de japanske konsernene Mitsubishi Cooperation og GS Yuasa.
Bilen i er allerede på markedet – men med en 600 ccm 3-sylindret motor som ligger over bakhjulene. Bilen har dermed bakhjulstrekk, og selve konseptet er som skapt for elektrisk bil da batteriene og el-motoren vil ligge over bakakselen og under deler av bilen.
Smart med fem dører
i er Mitsubishis svar på Mercedes Smart. I er også et resultat av samarbeide som var mellom Daimler-Chrysler og Mitsubishi og den 3,95 meter lange Mitsubishi i skiller seg ut fra Smart ved å ha fem dører og baksete. Bilen veier 900 kilo og leveres i Japan også med firehjulstrekk.
Mitsubishi har alt eksportert 300 I til England, og de ble solgt på noen timer. Både Japan og England har venstrekjøring.
Les også Mitsubishi blir i-lektrisk
Kanskje også til Norge
Adm. direktør Bernt G. Jessen vurderer nå om de også skal satse på i i Norge – før den kommer som elbil. Det skal forhandles med fabrikken om priser – og blir det import blir det bare av biler med tohjulstrekk. Firehjulstrekk er ikke for eksport – foreløpig.
- Vi må vende kundene til små biler, sier Bernt G. Jessen. Han er i tvil om det er mange som vil kjøpe en mini-minibil med fem dører og en støyende 3-sylindret motor. Det kan skje at biler for eksport til Europa vil få en motor på 1 liter i stedet for dagens 660 ccm.
- Vi har ikke tatt noen endelig avgjørelse, sier Jessen.
- En slik minibil burde ikke koste mer enn kr 99.999!
- Det er nok ønsketenkning – men jeg er i utgangspunktet enig. Vi har ikke snakket pris med fabrikken enda. Og det er klart vi må se pris sammen med salgsmuligheter.
- Norske bilkjøpere har aldri forelsket seg i minibiler!
- Kanskje de må det i fremtiden. i har dog fem dører og etter forholdene meget god plass i baksetet.
- Og som elektrisk bil?
- Det kan bli meget spennende og jeg er stolt av det arbeidet Mitsubishi gjør for å utvikle og sette i produksjon elektriske biler. Det er noe vi kommer til å se meget til i årene etter 2010.