-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist Fabrikksystemer - Servicemarked
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Mitsubishi Outlander PHEV:
Kommer tilbake til Europa neste år
Mitsubishi Motors Europe fortsetter sin nye offensiv og satsing på det europeiske markedet. Neste år er det premiere for den nye Outlander PHEV SUV-en.
Nye Mitsubishi Outlander PHEV har vært borte fra det norske markedet i noen år, men nå er fjerde generasjon Outlander klar til å bygge videre på forgjengerens grunnlag.
Under karosseriet tilfører den nye Outlander PHEV en ny dimensjon til elektrifisering med en neste generasjons, klasseledende plug-in hybrid drivlinje med lang rekkevidde. Synd at avgiftsreduksjonen på slike systemer er borte i Norge.
Bilen har et 495 liters lasterom som gir mer plass til alt det viktigste i dagliglivet. Og hvis du trenger mer plass, øker volumet til 1422 liter med soltak med bakseteryggene nedfelt.
Drivlinje
Nye Outlander PHEV har blitt omfattende oppdatert. Den fullstendig reviderte PHEV-drivlinjen, som gir økt elektrisk rekkevidde, leverer rask akselerasjonen som forventes av elbiler, og med raffinerte forbedringer som gir lavt støynivå i kupeen.
Systemet kombinerer en effektiv firesylindret bensinmotor, to elmotorer med høy effekt og en større litium-ion-batteripakke for å øke ytelsen i forhold til forrige generasjon med rundt 40 prosent.
Fremdriftsbatteriet har nå en kapasitet på 22,7 kWt som betyr at den nye modellen kan kjøre i EV-modus og unngå at forbrenningsmotoren starter vesentlig lengre enn forgjengeren. Ifølge den offisielle WLTP-testen er den elektriske rekkevidde opptil 86 km.
Den frontmonterte elektriske motoren produserer 85kW/255Nm, mens den bakre enheten leverer 100kW/195Nm.
Basiselementene til forbrenningsmotoren forblir som i forrige generasjon; 2360cc, 16-ventiler og DOHC med en kombinert effekt på 225kW (302 hk), og en økning i kapasiteten til drivstofftanken til 53 liter.
0-100 km/t på 7,9 sekunder
Den økte ytelsen betyr at 0-100 km/t akselerasjon nå er på 7,9 sekunder.
Tre kjøremoduser bidrar til å maksimere effektivitet og ytelse: EV-modus, seriehybridmodus og parallellhybridmodus. Hver modus er utformet for å optimalisere kjøreopplevelsen avhengig av situasjonen.
Nye Outlander PHEVs dimensjoner er 4719 mm lang, 1862 mm bred, 1750 mm høy og med en akselavstand på 2704 mm.
I samarbeid med den berømte lydutstyrsprodusenten Yamaha, inkluderer nye Outlander PHEV Dynamic Sound, et lydsystem med 8 eller 12 høyttalere, for å levere en førsteklasses lydopplevelse.
Fra førersetet blir nye Outlander PHEVs økte digitaliseringsnivå tydelig. En høyoppløselig 12,3" fulldigital førerskjerm har en TFT-fargeskjerm bak rattet.