-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Bilskadereparatør
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Tekniske data
Sikkerhet
Kollisjonspute hjelper
Tunge, høye terrengbiler med lang front må tåle en smell, tror mange, men bildet er mer nyansert. At bilen ser ganske uskadd ut, betyr ikke at menneskene skades lite. NCAPs offset-test viste at rattstammen trengte inn, og faren for hodeskade var stor. Det ble bedre da førerplassen fikk kollisjonspute i 1994. Pute på høyre side kom i 1996. Fra halsen og ned var kroppen godt beskyttet, også i fotrommet der mange lavere personbiler er mer risikable.
ABS-bremser var ekstrautstyr fra starten i 1991, men ble fort standardutstyr.
Mitsubishi Pajero 1991
Motorer: 3,0/150 hk V6 bensin: Wagon: 165 km/t. 0-100 km/t: 14,0 sek. 1,4 liter/mil. Kort versjon: 165 km/t. 12,5 sek. 1,37 liter.
2,5/99 hk turbodiesel: Wagon: 145 km/t. 21,5 sek. 1,14 liter. Kort versjon: 147 km/t. 16,4 sek. 1,09 liter.
Lengde/bredde/høyde: Wagon: 466/170/186 cm. Kort: 408/170/181 cm.
Akselavstand: Wagon: 273 cm. Kort: 242 cm.
Bagasjevolum: Wagon: 1080-2050 liter.
Egenvekt: 2000.2020 kg.
Fra år til år
1991: Generasjon 2 lanseres. Lang Wagon som 5- og 7-seter, samt 2 seters varebil. Kort versjon bare som varebil i Norge, med fast tak eller kalesje.
1994: Ny 3.0 V6 øker fra 150 til 181 hk. 175 km/t. 12,0 sek. 1,32 liter/mil (Wagon). Kollisjonspute på førersiden.
1995: 3.5 V6 24V/208 hk. 185 km/t. 10,5 sek. 1,45 liter (Wagon).
1996: Kollisjonspute høyre side.
1997: 2.8 TD/125 hk. 150 km/t. 16,8 sek. 1,24 liter (Wagon). Kort utgave også som personbil i Norge.
1998: Ansiktsløftning.
1999: Generasjon 3 lanseres.