-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Morgan tettere på Jaguar
Hvis du synes at tettheten mellom forhandlere av ett og samme merke kan virke påfallende påtrengende for tiden, hva synes du da om at det bare er 7 minutters gangtid mellom de to eneste servicepunktene for et av de smaleste bilmerkene i hele landet?
At bare idrettsstadionet Dælenenga skiller Hallan AS og Bråthen Bil AS passer for så vidt glimrende, men at bare Sofienbergparken skiller de to servicepunktene Bråthen Bil AS og Jaguar Norge AS høres unektelig mer pussig ut. Så hva er vitsen?
Vi spurte Morgan-importøren selv, Christian Hallan. Og fikk til svar at Jaguar Norge besitter både kunnskaper og utstyr som er svært tilpasset Morgan, spesielt på motorsiden. Jaguar Norge vet etter sin håndtering av Range Rover mye om Rover V8-motoren som også Morgan har benyttet. Og enda tettere blir parallellene nå som både Jaguar og Morgan kommer med den samme V6-motoren. At Jaguar Norge også har to mann på oppshining/klargjøring er jo heller ikke å forakte i forhold til biler av Morgans kategori.
–La meg understreke at vi på ingen måte avfeier Bråthen Bil, som vi vet kan sine saker og som vi har de beste erfaringer med. Grunnet utstyrstilgangen ser vi det likevel mest sannsynlig at Jaguar Norge vil ta garantijobbene for Morgan, lite volum blir det jo uansett, sier Christian Hallan, som selv var knyttet til Jaguar Norge noen år før han overtok farens Morgan-import.
I mellomtiden fortsetter Morgan-fabrikkens navnekonkurranse på deres nye V6-modell. Her er visstnok intet ennå avklart, men siden Morgans første biler hadde V2-motorer tillater MotorBransjen seg å foreslå Morgan Triple Twin. Og siden vi likevel er i det festlige hjørnet, synes vi de andre bilene med slik motor for eksempel kan hete Daimler Double Three og Jaguar V-Type. Og NÅ lover vi å ta oss sammen for i dag!
På vedlagte kart finner du
- 1) Hallan AS
- 2) Bråthen Bil AS
- 3) Jaguar Norge AS