-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Morgan jubilerer
Morgan har laget en jubileumsutgave for å markere at Plus 4 er 65 år. Du skal ha flaks for å sikre deg et eksemplar.
Nye Morgan AR P4 er en spesialutgave som bare skal bygges i femti eksemplarer, og slike biler bruker å gå kjapt unna – på tross av en prislapp på 54.995 pund.
Plus 4 har vært nærmest uforandret siden den første ble kjørt ut av fabrikken i 1950, med unntak av kosmetiske og tekniske detaljer. De viktigste ingrediensene er fortsatt ask, aluminium og skinn.
Klassisk
Det er ikke vanskelig å kjenne igjen spesialutgaven som en klassisk Morgan, skjønt her har AR Motorsport, Morgans sportsarm, gjort ganske dramatiske endringer.
Under panseret sitter en Cosworth-trimmet 2,0-liter som yter 225 hestekrefter, mens en vanlig Plus 4 har 154 hk. En egenvekt på rundt 800 kg sørger for at det er mer enn nok krefter.
For å tilpasse kjøreegenskapene til effekt-økningen er AR P4 utstyrt med kraftigere bremser og justerbar dempere. Bak er de tradisjonelle bladfjærene byttet ut med multilink oppheng.
Nåtid
Lyktene er fortsatt runde, men innmat er nå erstattet med LED-enheter som byr på helt nye muligheter enn de tradisjonelle lyktene.
Innomhus er nye instrumenter med hvit bakgrunn på plass, og en del aluminiumsdetaljer fremhever eksklusiviteten. Det er også lagt inn ekstra lyddemping under panseret og interiøret for å gjøre reisen mer komfortabel.