Subaru styrker seg på nettet

Subaru Norge og det norske programvareselskapet WebOn vil i løpet av høsten legge til rette for at 53 norske Subaru-forhandlere legger ut egne Subaru hjemmesider på Internett.

Publisert Sist oppdatert

Subaru har opplevd en betydelig vekst etter en måling gjort i 2003. Selskapet kan også vise til en betraktelig økning i merkevarekjennskapen. I Norge hører Subaru til de merker som har dratt aller flest fordeler av 2004-framgangen i det totale personbilsalget, sammenlignet med hva de selv våget å spå ved inngangen til året.

Noe skyldes sikkert Petter Solbergs personlighet og VM-seier i fjor, men store deler av fortjenesten er sikkert også importørens og forhandlernes, og vi ser ingen grunn til at de skulle dekke egeninnsatsen bak lite kledelig beskjedenhet.

–Hele Subaru-kjeden står samlet om en offensiv satsning. I mai ble det i en undersøkelse utført av Gallup gjort rede for at Subaru ligger på fjerdeplass på listen over bilmerker i fremgang bak Toyota, Skoda og Peugeot. Det vi gjør begynner å vise resultater, fortsetter Sjømoen.

WebOns Internett-løsning består av en programvare for publisering i importørens hovedkontor samt en komplett hjemmeside for hver enkelt forhandler. Dette gjør det mulig at all felles informasjon, profil og funksjonalitet sentralstyres fra Subaru Norge, mens forhandleren selv styrer den lokale delen etter sitt behov med moderne og funksjonelle hjemmesider.

Powered by Labrador CMS