-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Grønt lys for Mekonomen
Mekonomen AB har fått Konkurransetilsynets velsignelse for overtagelse av Meca - men på visse vilkår.
Konkurransetilsynet varslet tidligere i år at de ville gripe inn mot Mekonomens oppkjøp av Meca.
Som følge av varselet sendte Mekonomen et brev til Konkurransetilsynet, hvor de kom med flere forslag til tiltak som er ment å avhjelpe de konkurransemessige problemene.
Dette er punktene som gjør at tilsynet kan godkjenne oppkjøpet:
- Begrensninger i bruk av mekanismer som premierer verksteders kjøp av bestemte kvanta reservedeler fra Mekonomen.
- Reduserte oppsigelsesfrister for verksteder og reservedelsbutikker som ønsker å bytte kjedetilknytning.
- Begrensninger i bruk av krav om innkjøpsmål eller minstekvanta for reservedeler.
Konkurransetilsynets endelige vurdering er at de avhjelpende tiltakene forventes å gjøre det vanskeligere for Mekonomen å gjennomføre en lønnsom økning av prisene på reservedeler.
Konkurransetilsynet skriver:
De gjør det enklere for verksteder tilknyttet Mekonomens kjedestruktur å bruke andre leverandører av reservedeler dersom prisene økes.
I tillegg gjør de det enklere for konkurrerende reservedelsleverandører å utvide sin virksomhet, ved for eksempel å etablere nye reservedelsbutikker. Dette fordi verkstedene i mindre grad enn før er bundet opp mot Mekonomens kjedestruktur.