-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Slutt for Lamit AS
Skandinavias eneste bilglassfabrikk lå inntil nylig på Røros. Etter noen turbulente år med blodoverføringer, omsorg og pleie fra lokalmiljøet var det kroken på døren for skadeskutte Lamit AS.
Lamit kjøpte opp konkursboet W-laminated i Sverige, og fikk med det tilgangen til et betydelig produktspekter. 80% av produktene gikk til eksport, men problemet Lamit slet med var markedsadgang: –De fleste store kjedene har egne leverandører, og det var bortimot umulig å komme inn der, forteller Dalseg.
Flere ansatte i Lamit AS gikk inn med til sammen 800.000 kroner i aksjekapital da bedriften ble refinansiert i fjor høst. Disse pengene går ikke tapt i konkursen, melder avisen Arbeids Rett på Røros. Lamit var nemlig et heleid datterselskap av Norsk Glassindustri AS (NGI). Dette selskapet står som eier av industrihallen og eiendommen, og det var dette selskapet de ansatte sammen med Gjøsvika Invest og andre lokale investorer gikk inn i. Dessuten skal det etter sigende være lav arbeidsledighet på Røros.
Rørosbanken kommer imidlertid til å tape et betydelig beløp på det hederlige forsøket med å stable Lamit på fote. Banksjef Arild Hagen tør ikke anslå hvor stort tapet vil bli; banken har et krav på ca 13 millioner kroner i boet og sikkerhet i blant annet maskiner og utstyr, men det blir nok en møysommelig prosess å finne kjøpere til utstyr for produksjon av bilruter.
Spesielt eiere av historiske kjøretøy i Skandinavia vil garantert sørge over tapet av Lamit, som tøyde seg langt og produserte bilruter til klassiske biler på bestilling.
Et hederlig forsøk, som beklageligvis ikke gikk