-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Vil inflasjonsjustere vrakpanten
Antall skrotede biler går ned. Det ønsker Autoretur å motvirke ved å inflasjonsjustere vrakpanten.

For første gang på fem år var det i fjor mindre enn 100 000 biler som ble vraket. Siden gjennomsnittlig levealder på norske biler er ca 19 år, er det rekordlave nybilsalget på tidlig 90-tallet den viktigste årsaken til nedgangen i skrotningen. Autoretur AS, som er Norges eneste returselskap for kasserte kjøretøy, tror at inflasjonsjustering av vrakpanten kan bidra til at flere bilvrak forsvinner fra norske veier.
I 2007 ble 99 850 biler vraket mot pant i Norge. Dette er en nedgang på 5,2 prosent sammenlignet med året før. Autoretur, som har ansvar for innsamlingen av bilvrak i Norge, forteller at nedgang var forventet.
- Den viktigste årsaken til at det i fjor ble vraket færre biler var det rekordlave bilsalget tidlig på 90-tallet, sier daglig leder i Autoretur AS, Erik Andresen.
- Da ble det kun solgt rundt 60 000 nye biler mot normalt ca 110 000 biler. Ettersom gjennomsnittlig skrotningstid i Norge i 2007 var ca 19 år, forventet vi en nedgang i antallet vrakede biler i 2007.
Autoretur AS tror en inflasjonsjustering av vrakpanten kan bidra til å senke skrotningstiden i Norge og viser til at vrakpanten har stått stille siden 1999.
- Vi tror ikke det er bra verken for miljøet eller trafikksikkerheten at det finnes så mange gamle biler på norske veier, og den beste måten å få dem vekk på er gjennom å inflasjonsjustere vrakpanten som har ståtte stille i 9 år, sier Andresen. Kombinert med en forhøyet vrakpant på biler uten katalysator, tror vi et slikt tiltak vil bidra til å redusere skrotningstiden for bilvrakene betydelig, avslutter Andresen.