-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Volkswagen Tayron:
Skal tette gapet mellom Tiguan og Touareg
Volkswagen har lansert sin nye SUV Tayron – en brobygger mellom Tiguan og Touareg.
Nykommeren er utviklet i Wolfsburg hvor den også skal produseres sammen med Golf, Tiguan og Touran. Dette er VWs største fabrikk og den har hittil produsert mer enn 48 millioner biler.
Bilen er basert på MQB evo-plattformen. Den kan leveres med fem eller syv seter og kan trekke tilhenger på inntil 2,5 tonn. Med fem seter har bagasjerommet kapasitet på inntil 885 liter!
Tre utstyrsnivå
Teknologi-systemer utviklet for Touareg er inkludert også i Tayron – som eksempelvis IQ-Light HD matrix hovedlys og seter med pneumatisk massasjefunksjon.
Bilen skal leveres i tre utstyrsnivåer – Life, Elegance og R-Line. Allerede i Life er ifølge VW utstyrsnivået høyt med blant annet tre-sone klimaanlegg, 10 ulike farger i interiørlyset, ni kollisjonsputer, solskjermer på siderutene bak, trådløs tilkobling av Android Auto og Apple CarPlay, digitale instrumenter og 17-tommers felger.
I tillegg får du alt av sikkerhetsutstyr som trengs for å oppnå maksimal score hos EuroNCAP.
Ti mil elektrisk
Tayron skal leveres med syv forskjellige drivlinjer bestående av plug-in hybrider, mildhybrid, turbo bensinmotorer og dieselvarianter med effekter fra 150 til 272 hestekrefter. De to bensinmotorene og den kraftigste dieselmotoren leveres med firehjulsdrift – alle andre med forhjulsdrift. Alle varianter har DSG girkasse som standard og eneste alternativ.
De ladbare hybridene tilbys i to utgaver – med 204 eller 272 hk – begge kombinert med en batteripakke på netto 19,7 kWt som gir elektrisk rekkevidde på drøyt ti mil. Batteriene kan lades med inntil 11 kW fra en AC ladeboks eller hurtiglades med inntil 50 kW.
Tayron er dessverre ikke aktuell for Norge hvor Volkswagen satser hundre prosent elektrisk.