-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Bilskadereparatør
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Multivan 2.5 TDI: Familielimousine
Form som en varebil, men tvers gjennom komfortabel og rommelig personbil – med motor som drar avgiftskroner.

Først publisert i BIL 11 - 2003.
Dieselmotorens enorme dreiemomentet gir et imponerende skyv, selv om bilen har en egenvekt som passerer to og et kvart tonn. Motoren er kombinert med sekstrinns gearkasse, og sjaltingen fungerer fint med gearspaken plassert oppe på dashbordkonsollen i kort avstand fra rattet. Med så kraftig motor fungerer det også meget bra med cruise control (koster 2430 kroner ekstra), en innretning som ellers ikke har så mye for seg hvis manuelt gear er kombinert med en beskjeden motor.
På langturer setter jeg virkelig pris på den røslige familielimousinen. Rikelige innstillingsmuligheter på både sete og ratt, og med armlener hvis man liker det. Det er lite støy, bilen er meget retningsstabil, lettkjørt, vi sitter høyt og godt – og på skjermen leser vi av et forbruk som ligger rundt 0,7 liter/mil mellom kafferastene.
Skyvedører på begge sider gir enkel adkomst til baksetene. Passasjerene sitter høyt, så barna kan følge med på omverdenen. Komforten for passasjerene er også ivaretatt, med egne lysbrytere og eget varme- og ventilasjonssystem for baksetene. I vår Comfortline er det også et elegant bord mellom setene på midtre rad, hvor bordplata kan slås ut, vris rundt, heves eller senkes. Vi kjørte fem timer uten pause – megaopplevelse!
VW Multivan 2.5 174 TDI Comfortline:
Pris: kr. 656.600,–
Motor: 5-sylindret rekkemotor. Sylindervolum: 2461 ccm. Effekt: 128 kW (174 hk) v/3500 o/min. Dreiemoment: 400 Nm v/2000 o/min.
Mål: Lengde: 489 cm. Bredde: 190 cm. Høyde: 194 cm. Akselavstand: 300 cm.
Dekk: 215/65R16C.
Vekter: Egenvekt m/fører: 2274 kg. Tillatt totalvekt: 3000 kg.
Bagasjerom: 1210 liter (VDA).
Tankvolum: 80 liter.
Aks. 0 – 100 km/t: 12,2 sek
Toppfart: 188 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,80 l/mil
CO2-utslipp: 216 g/km
Konkurrentene: Hyundai Trajet, Kia Carnival, Mazda MPV, Mercedes Viano, Toyota Previa.