-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Multivan 2.5 TDI: Familielimousine
Form som en varebil, men tvers gjennom komfortabel og rommelig personbil – med motor som drar avgiftskroner.
Først publisert i BIL 11 - 2003.
Dieselmotorens enorme dreiemomentet gir et imponerende skyv, selv om bilen har en egenvekt som passerer to og et kvart tonn. Motoren er kombinert med sekstrinns gearkasse, og sjaltingen fungerer fint med gearspaken plassert oppe på dashbordkonsollen i kort avstand fra rattet. Med så kraftig motor fungerer det også meget bra med cruise control (koster 2430 kroner ekstra), en innretning som ellers ikke har så mye for seg hvis manuelt gear er kombinert med en beskjeden motor.
På langturer setter jeg virkelig pris på den røslige familielimousinen. Rikelige innstillingsmuligheter på både sete og ratt, og med armlener hvis man liker det. Det er lite støy, bilen er meget retningsstabil, lettkjørt, vi sitter høyt og godt – og på skjermen leser vi av et forbruk som ligger rundt 0,7 liter/mil mellom kafferastene.
Skyvedører på begge sider gir enkel adkomst til baksetene. Passasjerene sitter høyt, så barna kan følge med på omverdenen. Komforten for passasjerene er også ivaretatt, med egne lysbrytere og eget varme- og ventilasjonssystem for baksetene. I vår Comfortline er det også et elegant bord mellom setene på midtre rad, hvor bordplata kan slås ut, vris rundt, heves eller senkes. Vi kjørte fem timer uten pause – megaopplevelse!
VW Multivan 2.5 174 TDI Comfortline:
Pris: kr. 656.600,–
Motor: 5-sylindret rekkemotor. Sylindervolum: 2461 ccm. Effekt: 128 kW (174 hk) v/3500 o/min. Dreiemoment: 400 Nm v/2000 o/min.
Mål: Lengde: 489 cm. Bredde: 190 cm. Høyde: 194 cm. Akselavstand: 300 cm.
Dekk: 215/65R16C.
Vekter: Egenvekt m/fører: 2274 kg. Tillatt totalvekt: 3000 kg.
Bagasjerom: 1210 liter (VDA).
Tankvolum: 80 liter.
Aks. 0 – 100 km/t: 12,2 sek
Toppfart: 188 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,80 l/mil
CO2-utslipp: 216 g/km
Konkurrentene: Hyundai Trajet, Kia Carnival, Mazda MPV, Mercedes Viano, Toyota Previa.