-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Minitest: Opel Tigra
Fjerde bil i vår minitest av rimelige cabrioleter, er Opel Tigra. I motsetning til konkurrentene, har Opel valgt å utstyre bilen med bare to seter. Smart.
Som vi har vært inne på i tidligere omtaler er baksetene i de små cabrioletene nærmest en vits. Til nød kan de brukes av kortvokste over små avstander, men de som har prøvd vil nok foretrekke å reise kollektivt neste gang de blir tilbudt en plass i et slikt baksete.
I stedet for bakseter finner du ekstra plass for oppbevaring bak forsetene i Tigra. Dessuten har Opel en løsning som stabler taket mer vertikalt slik at det opptar mindre plass i bagasjerommet. Resultatet er testens mest tilgjengelige bagasjerom, og et av de største - enten du kjører åpent eller lukket.
Sport og komfort
Tigra byr på en spennende kombinasjon av sport og komfort med hensyn til kjøreegenskaper. Styringen er presis og gearkassen frister til en sportslig kjørestil. Bilen har gode seter og oppleves som rommelig. Det er også godt med plass for plassering av diverse småting inne i bilen.
Hva Opel kunne spart seg er elektrisk åpning og lukking av koffertlokket – noe som tar irriterende lang tid. Irriterende er også klirrelyder fra vindavviseren og bilen er vanskelig å lukeparkere med taket lukket på grunn svært dårlig oversikt bakover.
Heller ikke Tigra er noen bestselger på det norske markedet. Med 8 registreringer i første halvår, én mer enn Copen, ligger den på en beskjeden 19. plass på OFVs cabriolet-stastistikk.