-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Subaru leker WRX igjen
WRX-navnet representerer en viktig del av Subarus historie. I New York antydet de at den historien slett ikke er over.
Nå var det ikke mye man fikk vite om denne konseptbilen som ganske overraskende dukket opp på bilutstillingen i New York.
At de kalte den WRX, at den hadde fire enorme eksosrør, og at pressemappa snakket om «en ny turbomotor med intercooler» er i grunnen det mest konkrete som kom ut av stevnet. Skopet foran og kraft-bulken på panseret er ned på å understreke akkurat det budskapet.
Men la oss for det første slå fast at den så bra ut. Den så like konsentrert ut som forgjengeren. Det så ut som den var skapt for å løse en klart definert, og ganske tøff oppgave. Jeg sier ikke at den oppgaven er Rally Verdensmesterskapet, men den er åpenbart bygget for å se ut som om den kan vinne et rally-VM.
Og så later det til at den blir gitt egenskaper som kan få føreren til å tro at han også er i stand til å vinne et eller annet VM-løp.
Det ser som sagt ut som skikkelige krefter, vi behøver vel ikke en gang spørre om det er 4X4 her.
Detaljer som et tak i karbonfiber tyder på at ned-med-vekta og lavt tyngdepunkt er viktige retningslinjer. Grillen og luftinntakene ser ut som de har jobbet ganske seriøst med aerodynamikken.
Den litt tilbakeholdne spoileren bak virker også som ramme alvor, selv om den ikke er in-your-face på samme måten som en voldsom hekkspoiler ville vært.
BBS "RI-D" hjulene i smidd aluminium og Dunlop-dekkene på 245/40ZR20 tyder på at designerne virkelig ønsker å fortelle at her dreier det seg om kjøreegenskaper og lynskarp styring også.
Jeg kan være konkret på et par andre ting også. Utvendige mål for eksempel: 452 x 188 x 139 cm på 276 cm akselavstand. Dessuten fortelles det med store bokstaver at bilen er påført ‘WR Blue Pearl III’ «som gjør det ikoniske WRX-uttrykket meget mer moderne».
Derimot sies det ikke ett ord om når vi kan vente en eventuell produksjonsmodell.