-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Townpod avspeiler tiden vi lever i
- Bilene må tilpasses den måten vi lever på, proklamerer Nissan når de nå viser konseptbilen Townpod i Paris. For å understreke at vi lever i den digitale tidsalder, har de lånt iPod-navnet fra Apple.
Nissan er i det filosofiske hjørnet når de lanserer Townpod-konseptet. De peker på at vi både i arbeid og dagligliv påvirkes av de muligheter som den digitale tidsalder byr på.
Noen arbeider alene på hjemmekontor eller i små grupper, uten fast arbeidstid – de arbeider når det er behov for deres tjenester eller når de har lyst. Et tidsriktig kjøretøy må derfor være like fleksibelt, mener Nissans fremtidsutviklere.
Som en T-trøye
De sammenligner Townpod med en hvit T-trøye: Den kan brukes til både business og fritid.
Bilen skal avspeile eieren, derfor er Townpod basert på en enkel plattform som kan skreddersys etter individuelle behov – bilen skal være et ujålete «verktøy» for dagens innovatører.
Townpod har små ytre dimensjoner, men sjenerøs innvendig plass. Den har lavt, flatt gulv, og baksetet har stort reguleringsmonn i lengderetningen.
For å få så lettvint inn- og utlasting som mulig, er bakdørene hengslet i bakkant samtidig som bagasjerommet har todelte dører. Og selvfølgelig kan bilens store berøringsskjerm kobles opp mot eierens PDA.
Fremtidskompatibel
Francois Bancon, administrerende direktør i Nissan-avdelingen som enkelt og greit heter «Exploratory and Advance Planning Departement», fortsetter filosoferingen:
- For den typiske Townpod-bruker, vil den ultimate status være å signalisere anti-status. Han eller hun vet nøyaktig hva som er viktig i deres liv, så det er logisk at de selv skal få bestemme den endelige spesifikasjon på sin egen bil.
- Hvem vet hvordan vi lagrer musikk i 2020? Det er ikke så lenge siden bilene var utstyrt med kassettspillere, så var CD-spillere et «must», og i dag er det krav om at bilenes musikkanlegg skal være kompatibelt med iPod.
Derfor må Nissan Townpod konstrueres for å være kompatibel med alt som kan tenkes av kjekt-å-ha-duppetitter i fremtiden, konkluderer Bancon.