-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Bluebird lever, og ny Micra-van
Bluebird var en gang helt synonymt med Datsun/Nissan, og var også symbolet på japansk suksess. En modell med ikon-antydninger. I dag er det bare en eneste Blubird tilbake, den er bygget på Micra, heter egentlig Sylphy og kommer ny i Tokyo.
I tillegg til at dagens Bluebird nesten ikke finnes, Bluebird Sylphy er en modell som bare bygges for Japan, kan den i tillegg oppfattes som ganske latterlig, sett med våre øyne.
Et typisk japansk wannabe-uttrykk. For her har vi en mainstream småbil som ikke gjør noe særlig av seg. Men utstyr den med en rumpe og et tilsynelatende luksuriøst interiør, så er den plutselig blitt en Nissan Bluebird Sylphy, kun for kunder som gjerne vil tro at de øker i lokal status med en liten designmessig bløff.
For fremdeles har vi Nissans B-plattform og fire dører og plass til fire personer, men altså en større hekkavdeling. Det interessante er jo at denne type biler er stas i gamle Øst-Europa også, Dacia viser jo klart det, og Peugeot har nettopp oppdaget det, så se ikke bort fra at Sylphy snart kan komme til markeder ikke så langt unna.
Uansett, den gamle Bluebird Sylphy blir avløst av en ny på neste ukes Tokyo-utstilling, og skal være klar på markedet i november.
Men tro nå ikke at dette er den eneste Micra-varianten i Tokyo. Wingroad er en annen ny modell som også skal i produksjon. Den 14. november kan du stille deg i kø utenfor din lokale (japanske) Nissan-forhandler.
Her snakker vi om en kompakt van som utvendig er karakterisert med en uvanlig knekk på taket og innvendig utmerker seg med en bakseterekke som lar seg skyve 120 mm i lengderetning. Mer enn det er det vanskelig å få øye på.