-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mystisk i Barcelona
Vi skulle se på Nissans elektriske varebil. Litt unna sto det en veldig kamuflert Golf-klasse-bil. Den nye Almera?
På Nissans fabrikk i Barcelona var det fest i går. Da startet produksjonen av e-NV200 – hva skal jeg kalle den? Varebilutgaven av Leaf? NV200 med Leaf-drivlinje. Uansett – en varebil med taxi-ambisjoner, bedre tilpasset storbyer enn de fleste.
LES: Nissans London-taxi
Nå var det egentlig ikke noen grunn til å dra til Barcelona for å se på bilen, to av førseriebilene er allerede her hjemme, så bilen selv var ikke trekkplasteret.
Men Nissans spanske operasjon er imponerende, og ikke minst er det spennende for denne delen av BilNorge at det snart kommer en ny personbil fra de samme samlebåndene der vi i går så Navaro og NV200 om hverandre.
Godt bevart hemmelighet
Den nye skal i produksjon før sommerferien, sa Andy Palmer, Nissan-sjef, nå med tittel: Chief Planning Officer. Men han sa fremdeles ikke hva den skal hete.
LES OGSÅ: Nissan går mainstream
De fleste gjetter på Almera – nok en gang – men på tross av at den altså er rett rundt hjørnet, har det vært forbausende få lekkasjer rundt modellen.
Kanskje fordi Nissan ikke har for vane å bruke Ringen som testbane for de mer familievennlige bilene. Det er jo stort sett der spionbildene tas.
Men som bildene her viser – fabrikken var full av forsiktig maskerte råkarosserier som gikk gjennom en eller annen form for test – og det kan godt ha vært tester som gjøres like før en bil lanseres – eller sågar etter.
Snart på veien
Det er med andre ord ikke noe som tilsier at bilene vi så under lakenene på Nissans spanske tekniske senter hører til en veldig fjern fremtid. Her kan det godt være vi snakker om noen måneder.
Og den bilen som sto kamuflert på en diskret parkeringsplass utenfor var i hvert fall gryteklar. Men den likner ikke noe på Pulsar eller Invitation eller noen av de andre hatchene som finnes et eller annet sted i Nissans globale familie.
Og de få «Almera»-spionbildene jeg har sett har imidlertid ikke vist antydningen av veldig kraftige, nesten Juke-aktige, skuldre som dette bildet viser.
Jeg skal med andre ord ikke sverge på at jeg nesten har sett Nissans nye C-klasse konkurrent, men jeg føler meg allikevel ganske sikker.
PS: Palmer kunne også fortelle at det skal komme en ett-tonns pickup fra Barcelona i løpet av et års tid. Den kommer til å plugge et ganske stort hull.