-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Seats nye Toledo
Bare to måneder etter at prototypen ble vist på Madrid-utstillingen er bilmodellen en realitet. 3.generasjon Seat Toledo introduseres på Paris-utstillingen i september. Designet fortsetter i det spennende Altea-sporet. Men Seat-salget i Norge er fortsatt ikke helt på gli.
I likhet med Altea har Toledo et rommelig én-boks karrosseri. Takket være dette mono-volume designet og høyden er plassutnyttelsen mye bedre enn i mange andre lengre bilmodeller, ifølge Seat. Nye Toldeo er 4500mm lang, 1770mm bred og 1570mm høy.
Bagasjerommet har vært priorietert, det er på 500-liter og er to-delt. I forhold til forrige generasjon, som var en ren sedan, har den nye stor combi-bakluke i likhet med første generasjon Toledo (som var i salg i årene 1991-1998). Nye Toledo vil bli bygget på Seats fabrikk i Martorell i Spania.
DSG-gear
Toledo blir tilgjengelig med fire forskellige motorer: bensinmotorer på 1,6 og 2,0 liter med 102 og 150 hk, og to dieselmotorer på 1,9 og 2,0 liter med 105 og 140 hk.
Seat holder på sin sportslige profil. De to sterkeste motorene er kombinert med en 6-trinns manuell gearkasse. Man kan også få Tiptronic automatgear og VW-konsernets velrenommerte DSG 6-trinns gearkasse med automatisk og manuelt skift.
ABS, TCS, ESP og EBA (emergency braking assistant) og 6 airbags er noe av sikkerhetsutstyret. Mens Bluetooth og MP3 skal sikre kommunikasjons- og underholdningsbehovet.
Seat i Norge
Seat ble som kjent skilt ut fra Harald A. Møllers import-portfolio i fjor og overtatt av Seat internasjonalt. Norge blir i dag tatt hånd om via Sverige, men de har ikke kommet skikkelig i gang i Norge ennå. Pr i dag er det fire nybilforhandlere, mens service blir foretatt av Møller-forhandlere som har enerett på deler i Norge.
Seat har imidlertid gitt indikasjoner om at de ikke har gitt opp Norge og at de kommer sterkere tilbake. Det kan tenkes at biler som Altea og nye Toledo, som er meget rommelige og praktiske (dog med særegent design), har bedre forutsetning for å selge i Norge enn små sportslige biler rettet mot en ung aldersgruppe.