-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Pininfarina til Paris
Nå som Pininfarina er blitt nesten-fransk, etter å ha kjøpt vesentlige deler av Matra, er det klart de kommer til å komme sterkere på Paris-utstillingen enn noensinne. Tre prosjekter skal vises, de skal demonstrere alle gruppens aktiviteter: design, engineering og produksjon.
Engineering skal representeres av Double-Face – det sløveste navnet, foreløpig, på noe Paris-prosjekt. Man kunne da i det minste døpt det for Janus. Men poenget er at i samarbeidet med Matra, som jo har erfaring i begge deler, har man utviklet en bil, som vil kunne overtas av en volumprodusent slik den står der nå, som kan bygges både i stål og i kompositt-materialer. De to kommer til å være meget fjerne når det gjelder design, men dele masse viktige og kostbare komponenter. Det hele skal vise hvordan man kan bygge nisjemodeller med en lav investering, på basis av en masseprodusert bil.
Den tredje bilen hos Pininfarina skal hete Nido. Det blir en åpen to-seter med masse sportslige innslag, men budskapet er sikkerhet. Pininfarina har jobbet med sikkerhet siden firmaet ble født, og den innsatsen har også resultert i konkrete modeller. Blant annet en sikkerhets-FormelEn-bil for 30 år tid siden, lenge før dagens hypersikre racerbiler var påtenkt. Og flere personbiler med avanserte løsninger har vært vist. Nido følger i disse fotsporene og vi kommer nok til å se at beskyttelse av fotgjengere har vært vist like stor oppmerksomhet som beskyttelse av de to som sitter i bilen.
Underlig forresten – et så attraktivt navn som Nido tror jeg aldri har vært brukt på noen bil før.