-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Student-Be-kini
De som besøker Paris-utstillingen (og de har fremdeles dagen på seg) bør besøke hallene litt utenom alfarvei. Da treffer man for eksempel noen glade studenter som nettopp har vunnet ingeniørforeningens pris for mest innovative bilforslag.
Dette er en tradisjonsrik forsamling som alltid har vært stolte av å fremelske avant garde ideer, og glem så å spørre om de er kommersielt interessante også. Allerede før krigen hadde de konkurranser der de ba om bidrag til diskusjonen om praktiske småbiler. Den kjente arkitekten le Corbusier var blant deltakerne for 65 år siden.
Nå har en ny SIA-konkurranse gått av stabelen og denne gangen var det fire studenter fra ESAAB i Nevers som stakk av med førstepremien. Deres bil, Be-kini heter den, navnet er meget begripelig når man ser den luftige konstruksjonen, står utstilt på bilutstillingen, der de stolte konstruktørene gjerne demonstrerer den.
Oppgaven var En drømmebil og det disse guttene har drømt om er ferie og fritid. Bare bein, vind i håret, ikke dramatisk rask (gjerne el-motorer) men dramatisk enkel å fremstille. Litt avansert med fire styrbare hjul og en joy-stick som kontrollenhet for alle funksjoner. En svær bøyd plate danner seter, dashbord og panser, samtidig som den er det avstivende elementet som holder rør-rammen på plass. Lang fjæringsvei burde sikre maks komfort, selv om sandstrandhjulene fra Michelin er noe av det lavprofileste man har sett på denne type kjøretøy.
Vellykket og en fortjent førstepremie, spør du meg.