-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Franske miniatyrer
Som vanlig var det en fantastisk rekke av de mini (moped-) bilene vi aldri ser andre steder enn på Paris-utstillingen.
Hva heter de alle sammen? Ligier. Aixam. Secma. Chatenet. Zest. Biler som ved hjelp av en Yanmar-motor, eller en fra Lombardini kan kjøres uten førerkort.
Jeg påstår verken at de er veldig populære (etter at de måtte utstyres med registreringsskilt er poenget med å parkere dem ulovlig falt bort), jeg påstår heller ikke at det er veldig mange av dem, jeg sier bare at de er ganske morsomme der de står eller går.
Ligier som har bygget en modell som er en slags tender-car til deres nyeste racerbil. Aixam som lager en mikro-utgave av Polo Cross, med samme oransje fargen. Eller Chatenet som har en konseptmodell som skal bringe tankene hen på en ny Mini Cooper.
De finnes i alle fasonger og størrelser (så lenge vi snakker små størrelser), lukkede eller åpen. Og ikke bare åpne – åpne fra alle kanter som en skikkelig quad med veltebøyle.
Typiske spesifikasjoner er mål på under tre meter legde, akselavstand på rumperistende 2 meter, plast- eller glassfiberkarosseri og en total vekt på oppunder 350 kg. En to-sylindret diesel på rundt en halv liter og med de 4 kW (5,4 hk) som er max for de førerkortfrie. Automatgear skal hjelpe dem.