-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Logan for storfamilien
Dacia Logan går sin seiersgang på nye markeder og er på to år solgt i over 300.000 eksemplarer. Nå dobles utvalget.
Det er Logan MCV som nå supplerer den eksisterende sedanen som ble lansert i 2004, den såkalte 5000-bilen. I produksjonslandet Romania er bilen en gigantisk suksess, noe som illustreres av en markedsandel på 42 %.
Men Logan produseres også på andre markeder, noe steder også med Renault-logo. I tillegg til Dacias hjemland finnes det fabrikker i Russland, Colombia, Marokko. Snart følger også Iran før samlebåndene starter i India og Brasil neste år.
Logan MCV har en akselavstand på 2,90 meter – 27 centimeter lenger enn sedanen. Total lengde på bilen er 4,45 meter mens den er 1,64 meter høy (uten rails). Det gir i følge produsenten god plass og enkel adkomst for 7 voksne personer fordelt på tre seterader.
Selv med 7 om bord er bagasjekapasiteten 200 liter. Klappes tredje seterad ned, øker denne til 700 liter og med bare to om bord kan du laste inn hele 2.350 liter. Interiøret er fleksibelt og bakdørene er todelt asymmetrisk i forhold 1/3 og 2/3.
De samme tre motorene som tilbys til sedanen kommer også til Logan MCV. Det vil si 1,4-liter på 75 hk, 1,6-litere på 90 eller 105 hk samt dieselalternativet – en 1,5-liters commonrail som yter 70 hk og har et maks dreiemoment på 160 Nm fra 1.700 omdreininger.
Det er ingen planer om å selge Logan-modellene i Norge, til det er suget fra de 42 markedene hvor den allerede er representert alt for stort. Og mindre blir det neppe i årene fremover.