-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Smart på strøm
Endelig bekrefter Smart at de jobber med Ampère.
Piloter
I et års tid har det trillet elektriske Smart-biler i London. I forrige måned startet Daimler med det de kalte verdens største el-bil prosjekt i Berlin.
Og den flåten inneholder jommen en del Smart, ja. Men først nå, på Paris-utstillingen, fikk vi offisielt bekreftet at det er en elektrisk smart på vei til det vanlige markedet også.
Riktignok kaller Smart seg verdensmester i lavt utslipp for forbrenningsmotorbiler, deres cdi-utgave avleverer 88 g CO2 pr. km. Og fra og med nå er de to bensin-Smartene utstyrt med et start/stopp system fra Valeo, som gjør at de kryper enda litt ned i utslippsovesikten.
Men det er jo allikevel et poeng med å fjerne all lokal eksos, og det kan el-bilen hjelpe til med.
Snart på bånd
Smart akter å være på plass i dette segmentet også, og sier at de første korte seriene skal produseres ganske tidlig i 2009 og bilene skal leveres til utvalgte kunder først.
Det sies ikke et ord om tekniske spesifikasjoner foreløpig, bortsett fra at vi får høre at de er utstyrt med siste generasjon Lithium-Ione-batterier.
Og at de skal utstyres med en om bord-enhet som skal kunne kommunisere med ladestasjonene – slik det gjøres i Berlin nå.
Men vekt eller rekkevidde eller slike uvesentlige ting aner vi ikke noe om foreløpig. Og de av dere som har sett rapporter på London-bilene, kan glemme dem. De er så totalt fjorårets modell. Både bilen og strøm-avdelingen tilhører en helt annen generasjon nå.
De som sto i Paris (eller hang på veggen) virket imidlertid litt mer som tomorrow.