-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Hurtigkopi
Nå har kineserne klart å kopiere Nano. På rekordtid.
Underlig å se en Tata Nano inne blant noen store, svarte SUVer. Og skulle Tata vært her i det hele tatt, forresten?
Det var nok ikke noen Tata, nei, men derimot en Chika, ble vi fortalt. Designet av den berømte kinesiske designer Li Shi Guang-Ming, fikk vi også vite.
Ved nærmere ettersyn er den ikke helt Tata, men et lite egg på fire bitte små hjul. Men i motsetning til Tata, er denne helt strømdrevet med en motor på bare 4 kW, med 50 km/t i toppfart og med en rekkevidde, sies det, på 150 km. 8 timer tar det å gjenopplive Lithium-batteriene til fullt trykk.
En av mange
Bilen er en av de mange temmelig ukjente kinesiske bilproduktene som nå importers og markedsføres av China Automobile France.
De har en annen produsent som heter Jonway, og det sjarmerer meg selvfølgelig litt, men bare litt.
For denne Chika var egentlig en veldig trist affære. Ved nærmere ettersyn viste den seg også som en elendig kopi.
Så skulle man tro at et firma, spesialisert i kinesiske biler kunne fortelle hvorfor det sto Tang Hua på nummerskiltet i den ene enden av bilen, og Xiao Ya i den andre.
Ingen kunne.
Jeg lurer på hvordan instruksjonsbøkene er oversatt da.