-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kjapp VW Polo tilbake
Etter å ha vært borte fra Norge i noen år, er det snart klart for gjensyn med Polo GTI – nå med 192 hk og 5,7 sek til 100.
Selvfølgelig handler det om å ha en konkurrent til Peugeot 208 GTI og Ford Fiesta ST. Der har ikke Volkswagen vært siden tidlig i 2013. Da forsvant siste GTI (med 180 hk motor, toppfart på 229 km/t og priset til 340.000 kroner) ut av de norske prislistene.
I fjor oppgraderte Volkswagen Polo, og i Paris var turen nå kommet til GTI-varianten som trimmes opp til 192 hk tatt ut av en 1,8-liters, firesylindret turbomotor.
Til 100 går det unna på 6,7 sekunder (0,2 sekunder raskere enn forrige GTI). Lavere forbruk senker prisen med rundt 30.000 kroner til 308.900 kroner om ikke bilavgiftene endres i statsbudsjettet.
Levering starter i første kvartal neste år.
Godt utstyrt
Polo GTI får naturligvis de samme førerstøttesystemene som Polo ellers tilbys med. Den har eksempelvis progressiv elektromekanisk servostyring, adaptiv cruisekontroll og city nødbrems.
Tretthetsvarsling er standardutstyr som overvåker sjåførens kjøreprofil og varsler akustisk og optisk ved uregelmessigheter i kjøringen.
Polo GTI har også multikollisjonsbrems som aktiverer bremsene etter en kollisjon for å unngå ytterliggere kollisjoner og begrense skader som nakkesleng ved å hindre heftige returbevegelser.
17-tommer Parabolica lettmetallfelger med 215/40 R 17 dekk, røde bremsekalipere, mørke baklykter, doble forkrommede eksosrør, elektronisk differensialbrems, sportsunderstell, grill med bikubemønster, to røde pyntelister, aluminiumspedaler, svart taktrekk, sportsseter i "Clark" design og GTI-emblem er også en del av GTI-pakken.