-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Smart og morsom
Paris-utstillingen pleier å inneholde muntre, små ubetydeligheter fra franske produsenter man aldri har hørt om, og heller ikke kommer til å høre om igjen. Men i år ser det ut som Smart kommer til å komme med det morsomste.
Vi har jo sett det før, at Smart har forsøkt seg med ganske utagerende forslag. Den lille bilen tar jo ikke stor plass, men med en ganske oppsiktsvekkende bruk av ganske oppsiktsvekkende fantasi, har de greid å rane til seg mye plass allikevel.
Jeg syntes det var veldig gøy da de åpnet taket og kalte det en Cabriolet. Vi lånte den første fra fabrikken og kjørte glade rundt i Bugatti-land, i Alsace.
Og ante vel egentlig ikke at det skulle komme mye mer. Den lille Crossblade trodde vi jo var helt hinsides da de viste den i 2001, men jommen ble den ikke bygget i en kort serie. Noen ble faktisk også solgt i Norge.
Derfor fattet jeg et visst håp da jeg så den første tegningen av hva de skal gi oss på Paris-utstillingen som en presang i anledning at merket fyller 20 år.
Forease heter den og er sånn sett en veldig grei oppskrift som de fleste forholdsvis kyndige karosseriverksteder kunne levert.
Det er en liten Smart der taket er borte, alt som holder taket oppe også, bortsett fra litt frontrute, og der også dørene er kappet.
Ellers er alt ved det gamle. En 60 kW elmotor som mates fra en 18 kWh stor akkumulator som burde hjelpe deg i hvert fall 100 kilometer avgårde.
Radikalt endret kan man kanskje kalle dette. Men med en vanvittig tiltrekningskraft, syns jeg. Hadde det ikke vært for at den var litt for lang og litt for bred er dette noe jeg virkelig kunne tenkt meg.
Og jeg ser i hvert fall ikke bort fra at denne også vil bli bygget – selv om det blir en ganske kort serie.