-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Taycan vist i Kina
Porsche har vist en ny innstegsmodell av Taycan i Kina denne uken. Det er foreløpig uvisst om modellen er aktuell for andre markeder.
Mens vi her i landet må klare oss med Taycan S som rimeligste alternativ, var det basisutgaven uten bokstaver som ble vist frem i Kina.
Denne har én motor og bakhjulsdrift, og kan bestilles med to alternative batteripakker på henholdsvis 79,2 og 93,4 kilowattimer – de samme alternativene som til Taycan S.
Selv om bilen bare har én motor er det lite å utsette på effekten som ifølge Green Car Reports er på 350 kW (475 hk). Null til hundre på 5,4 og toppfart på 240 dekker vel også behovet for de fleste, skulle jeg tro.
Les vår prøvekjøring av Porsceh Taycan Turbo
Standardutgaven har den samme totrinns girkassen som de øvrige modellene, og i Kina skal den selges med 11 kW ombordlader som standard. 22 kW kan bestilles mot pristillegg.
Bilen har en oppgitt rekkevidde på 413 km med det minste batteriet og 489 km med det store, og det er litt mer enn Taycan S med tilsvarende batteripakker har oppgitt ifølge WLTP-standarden.
Mens luftfjæring er standard på de europeiske modellene er basisversjonen av Taycan utstyrt med stålfjærer. Luftfjæring er tilgjengelig som tilleggsutstyr.
Annet utstyr på innstegsmodellen er 19-tommers felger, sorte bremsecalipere og LED hovedlys. Interiøret ser likt ut på det man finner i de dyrere modellene, men det kan være materialvalget er et annet. Head-up display er oppført som ekstrautstyr.
I Norge koster rimeligste versjon av Taycan S med den minste batteripakken fra 959.900 kroner – den har faktisk gått opp 60.000 kroner siden lanseringen grunnet den svake kronekursen.
En bakhjulsdrevet Taycan må nok bli vesentlig rimeligere for at noen skal vurdere den i det hele tatt, tatt i betraktning vår lange periode med potensielt glatte veier.