-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Stor nok for de fleste
Rolls-Royce har i dag dratt lakenet av sin nye Ghost. Her er det komfort og luksus vi vanlig dødelige bare kan drømme om.
Forgjengeren har vært på markedet i ti år og er uten sammenligning den mest solgte Rolls-Royce gjennom tidene. Her ligger det med andre ord til rette for nok en suksess, for selv om det stadig dukker opp nye konkurrenter er det noe med at de eldste er eldst.
Pressemeldingen bærer bud om hva som er bilens viktigste markeder, for i tillegg til engelsk/amerikansk fins den og på arabisk og kinesisk.
En viktig forskjell på Ghost og storebror Phantom er at Ghost-eierne mye oftere sitter bak rattet selv, i alle fall gjelder det i Europa og Amerika. Derfor har ledelsen på Goodwood lyttet nøye til eiernes ønsker når de utviklet en ny generasjon.
Det har blant annet resultert i enda større mulighet for individualisering og mer tidsmessige materialvalg. I tillegg har bilen 50/50 vektfordeling mellom akslene – ikke helt enkelt når man skal plassere en 6,75-liters V12 under panseret, med tyngdepunkt bak forakselen.
For å få på plass dette uten å gå på kompromiss med innvendig plass har bilens lengde økt med 89 mm til 5546 mm mens bredden er økt med 30 mm til 1978 mm. Akselavstanden er på rause 3295 mm og bilen rager 1671 mm over asfalten. Den veier inn på 2490 kg.
Mens man tidligere bare fikk vite at en Rolls-Royce hadde krefter nok, er det nye regimet mer meddelsomme med hensyn til tekniske data.
Twin turbo V12-eren varter opp med 571 hestekrefter og et dreiemoment på 860 Newtonmeter – sistnevnte allerede ved 1600 omdreininger.
Kreftene sendes til alle fire hjørner gjennom en silkemyk 8-trinns automat. BMW lover komfort i særklasse gjennom sitt Magic Carpet chassis. Du kommer neppe heller til å være plaget av støy fra omgivelsene selv når du nærmer deg toppfarten på 250.