-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Elektrisk Smart er her snart
Smart har sendt ut bilder av en maskert bil for å minne om at de snart har noe å vise frem.
De dukket opp på bilmessen i München sist høst med Concept #1, og når de nå avslører navnet på sin kommende modell blir rett og slett Concept byttet ut med Smart. Smart #1 er altså navnet.
Det er for å markere at dette er første modell ut fra «nye» Smart – en 50:50 konstellasjon bestående av Mercedes-Benz og kinesiske Geely (som også eier Volvo). Bilen er utviklet i Kina, og det er også der kan skal bygges på Geelys dedikert elbilplattform.
Den skalerbare plattformen tillater hurtiglading og OTA-oppdateringer og kan ta store nok batteripakker til en rekkevidde på 700 km etter kinesisk NEDC-standard.
Hvilken rekkevidde Smart-modellen får sies det ikke noe om, og det er også meget sparsomt med øvrige detaljer bortsett fra en cd-verdi på 0.29 som er bra for en SUV.
For å minke luftmotstand er #1 blant annet utstyrt med skjulte dørhåndtak og aktive lameller i grillen.
Nå forteller produsenten at Smart #1 er grundig testet i kulde ned til minus 40, og at bilen har et system som sørger for at batteriene til en hver tid jobber under ideelle temperaturer.
Fremtidig eiere kan forhåndvarme batteriene via en app – kjekt om man ønsker optimal hurtiglading.
Smart #1 er første bil ut i en serie nye Smart-modeller som skal følge de nærmeste årene. Opprinnelig lovet de at bilen skulle debutere første halvår, men nå sier de i løpet av 2022.