-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Subaru viser nye konsepter
Subaru benytter bilutstillingen på hjemmebane til å drodle om fremtiden. Det skjer ved avduking av flere nye konseptbiler.
Den modellen som er nærmest realisering er Levorg – som på tross av en snodig betegnelse skal være prototypen på en ny sports-tourer, eller stasjonsvogn som nok blir en dekkende betegnelse på norsk – vi får se når vi får skikkelige bilder.
Subaru antyder sportslige kjøreegenskaper og stilig design, samt høyt nivå med hensyn til sikkerhet og miljøvennlighet i kombinasjon med stasjonsvognens praktiske egenskaper. Det er primært det japanske marked de sikter seg inn mot.
Motoren er en nyutviklet 1,6-liters «DIT» boxermotor med turbo som kombinerer kjøreglede med miljøhensyn. I tillegg har Levorg neste generasjon «EyeSight» med nye sikkerhetsfunksjoner.
Hi-tec
På teknologifronten står Viviz Evolution Consept som en representant. Kollega Winding-Sørensen lot seg imponere over Viviz Concept som sto utstilt i Genève i vår, og nå er denne videreutviklet og har fått tilleggs-betegnelsen Evolution.
Den betegnes som en crossover og viser i tillegg til frisk design, også i hvilken retning Subaru tenker med hensyn til fremtidige drivlinjer.
I dette tilfellet er fremtiden hybrid og består av en 1,6-liters turbo boxermotor i kombinasjon med en CVT girkasse samt en elmotor framme og to bak. Denne bilen vil ha fremtidsteknologi i form av en avansert autopilot.
Crossere
Subaru Cross Sport Design Concept betegnes som en kombinasjon av sport og «utility» (anvendbarhet / nytte), temaer som har vært foredlet av Subaru i årevis.
Med en lengde på 430 cm er konseptbilen en halv meter kortere enn en Outback, ja faktisk er den også 15 cm kortere enn en XV.
Subaru lover et komfortabelt interiør med enkel adkomst og god bagasjeplass, og betegner konseptet som neste trend innen urbane SUVer.
Siste konsept vi nevner er Subaru Crossover 7. Utseendet er ikke ulikt en Outback, og det er heller ikke målene med en lengde på 478 cm og en bredde på 180 cm.
Den rager imidlertid 10 cm høyere over havet enn Outback, og det er nok her vi finner forklaringen på at konseptbilen er en 7-seter.
Drivlinjen består her av en 2,5-liters boxermotor kombinert med CVT girkasse og symmetrisk firehjulsdrift. Denne ser ut til å være nær produksjonsstadiet.