-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Spørsmålstegn fra Toyota
Når denne debuterer på bilutstillingen i Tokyo vil man kanskje få svar på om dette er en varebil eller en SUV. Bildene hjelper ikke til med oppklaringen.
Toyota hjelper forresten ikke til i teksten heller. Forholdsvis blomstrende kaller de denne «den harmoniske balansen mellom en rommelig varebil og den kraftfulle formen til en SUV».
Javel.
Det er kanskje ikke så farlig hva man kaller det, for kanskje har Toyota funnet opp en ny nisje her med sin TJ Cruiser.
Du vil ikke tro hva TJ betyr, men vi venter noen linjer med den avsløringen for å fortelle at denne varebilen har plass til fire, mens SUV-en har noen skikkelig svære skyvedører, sammen med en meget stor bakluke som går et stykke inn på taket.
Perfekt beskyttelse mot regn eller sol når man skal se poden spille fotballkampen sin.
Og hvis man skal ha med store kolli, og ikke unge fotballspillere, kan alle setene, bortsett fra førerens, foldes flatt ned i gulvet. Det betyr at du kan få plass til tre meter lange gjenstander.
Sannsynligvis er vel brett mer aktuelt enn planker, for dette er en bil for hvem «arbeid og fritid glir sømløst over i hverandre».
Utenpå ser den egentlig ganske tøff ut, den har solide 20-tommers dekk, og flere av de utvendige platene er dekket med en særdeles ripemotstandsdyktig overflate.
Interiøret, det vi ser av det, oser funky nytte i større grad enn det oser overstadig luksus, bare se alle punktene man kan bruke for å surre fast fritidsutstyret sitt (eller varer som skal fraktes?).
Det er jo ganske klart at det skal ikke by på problemer å få noen ganske heftige terrengsykler ombord. Og dersom du bare skal ha med deg noen bæreposer fra Polet eller Coop, vipper du bare opp seteputen på passasjersetet, og du har en brønn der du kan parkere disse.
Det antydes at denne bilen kan bygges på den kommende TNGA-plattformen – det betyr enten for- eller firehjulsdrift (selv om det ikke sies at den SKAL bygges), og at den kan bruke 2-liter+hybrid drivlinjepakken.
Slik den står nå måler den 4 meter og 30 på 2,75 meters akselavstand. Bredden er 178 cm og høyden er nesten like meget: 162 cm.
Og så var det navnet da.
TJ Cruiser heter den. Cruiser er vel et navn Toyota legger på ganske mange SUV-er? Men TJ?
Jo – og her er definisjonen av bilen også. T står for Toolbox og J står for Joy! Gledes-verktøykassa.
Definitivt en ny nisje!