-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Enda en Alpha – når kommer bilen?
Alpha Motors er navnet på en munter wanna-be bilprodusent i California. Nå er de i er ferd med å bli verdensmestre i karosserivarianter uten ennå å ha bygget en bil.
Vi har vært innom en ganske snacksy to-dørs, passe retro, coupé og den samme i villmarksutgave. Har vi ikke også presentert en firedørs versjon? Dessuten har de vist pickups, både to- og firedørs, og nå serverer de oss en stasjonsvogn.
I løpet av et snaut år har Alpha klart å skape overskrifter minst fem ganger – hver gang de har vist en ny versjon. Alle bygd på den samme plattformen, selv om mål og vekt varierer litt.
Denne stasjonsvognen, som ligger i Saga-familien, er femdørs-utgaven av de fire dørs limousinene de har vist.
Denne måler 485 x 197 x 146 og har også et gammel-skole, passe retro, preg over seg. Runde lykter og runde speil er med på å understreke det, selv om hekken faktisk har innslag fra en fersk A6 Avant.
Men ikke bare har de skapt et nytt karosseri igjen, de leker med å lage varianter av dette også, slik de har gjort med de andre. Typisk er for eksempel hjul fra 17 til 20 tommer.
En versjon har spoilere og veldig tydelige luftinntak. En annen har fått jekket opp fjæringen med 5 cm og blitt utstyrt med mengder av off-road stash.
Typisk: mens cruiser-modellen har et surfebrett på taket, har den tøffe versjonen her en robust pakk-kasse.
Siden det ikke er åpenbart at de har begynt å bygge bilene sine enda, er vel spesifikasjonene minst like teoretiske som resten av bilen.
Men det snakkes i hvert fall om en elmotor i hver ende og om et 450 volt system der batteriene har en kapasitet på 85 kWt.
Spør dem om når vi kan kjøpe/kjøre bilene deres, og svaret er at «i 2022 vil Alpha Motors ha gjort betydelige fremskritt når det gjelder bilproduksjon, og også ha gjort et solid forarbeid før markedsintroduksjonen».
Med andre ord: tålmodighet.