-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Enda en Alpha – når kommer bilen?
Alpha Motors er navnet på en munter wanna-be bilprodusent i California. Nå er de i er ferd med å bli verdensmestre i karosserivarianter uten ennå å ha bygget en bil.
Vi har vært innom en ganske snacksy to-dørs, passe retro, coupé og den samme i villmarksutgave. Har vi ikke også presentert en firedørs versjon? Dessuten har de vist pickups, både to- og firedørs, og nå serverer de oss en stasjonsvogn.
I løpet av et snaut år har Alpha klart å skape overskrifter minst fem ganger – hver gang de har vist en ny versjon. Alle bygd på den samme plattformen, selv om mål og vekt varierer litt.
Denne stasjonsvognen, som ligger i Saga-familien, er femdørs-utgaven av de fire dørs limousinene de har vist.
Denne måler 485 x 197 x 146 og har også et gammel-skole, passe retro, preg over seg. Runde lykter og runde speil er med på å understreke det, selv om hekken faktisk har innslag fra en fersk A6 Avant.
Men ikke bare har de skapt et nytt karosseri igjen, de leker med å lage varianter av dette også, slik de har gjort med de andre. Typisk er for eksempel hjul fra 17 til 20 tommer.
En versjon har spoilere og veldig tydelige luftinntak. En annen har fått jekket opp fjæringen med 5 cm og blitt utstyrt med mengder av off-road stash.
Typisk: mens cruiser-modellen har et surfebrett på taket, har den tøffe versjonen her en robust pakk-kasse.
Siden det ikke er åpenbart at de har begynt å bygge bilene sine enda, er vel spesifikasjonene minst like teoretiske som resten av bilen.
Men det snakkes i hvert fall om en elmotor i hver ende og om et 450 volt system der batteriene har en kapasitet på 85 kWt.
Spør dem om når vi kan kjøpe/kjøre bilene deres, og svaret er at «i 2022 vil Alpha Motors ha gjort betydelige fremskritt når det gjelder bilproduksjon, og også ha gjort et solid forarbeid før markedsintroduksjonen».
Med andre ord: tålmodighet.