-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Soda Stream på hjul
Ut fra ingenting dukker det plutselig opp en bil fra Pininfarina der drivlinjen er hydrogen og du fyller bilen ved å stappe inn en ny hydrogen-patron. Nesten som når du skal lage brus i en Soda Stream-maskin.
Her er nesten alt og alle ukjente, men det er en slags garanti i at det er Pininfarina som fronter prosjektet.
Det er de som har tegnet karosseriet, og kanskje også gjort mye av konstruksjonsarbeidet. Og det vet vi etter at de nesten konket og ble reddet av Mahindra i 2015, at de tar ikke på seg oppgaver uten at det er forholdsvis seriøse penger bak.
Det vi har her er en trendy, fem meter SUV med et par spesielle designtrekk.
Men glem det. For under panseret har vi en elbiloppskrift av det annerledes slaget – det som går på brenselceller fyrt av hydrogen.
Og ikke bare det, i stedet for å finne en fyllestasjon og stå der og fylle med ganske høyt trykk, har du med deg en 8 kg tung patron som inneholder energi nok til å drive bilen mer enn 130 km.
Det er meningen at bilen skal utstyres med seks slike, da er rekkevidden på 800 km. Å bytte en patron vil ta deg 30 sekunder.
Slik spesifikasjonene ser ut nå snakker vi om 300 hester med tohjulsdrift, eller 550 hester med firehjuls ditto. 200 elle 250 km/t, 6,5 eller 4,5 sekunder til 100.
NamX heter prosjektet så langt. Det er marokkansk/fransk og bilen skal debutere på Paris-utstillingen til høsten. Da skal vi også få vite mer om hvordan de planlegger å få dette ut i markedet og hva det egentlig skal koste.
Foreløpig snakker de om 65.000 euro for den svakeste, og 95.000 for den med alle motorene.
Litt som batteribytte for de batterielektriske, bare mer praktisk, hvis du kan kjøpe patroner i hver bensinstasjon eller serviceanlegg.