-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Enda heftigere Octavia
Skoda er i ferd med å oppdatere Octavia-familien. Her kommer det mest spenstige innslaget noensinne.
Det unike med Skodas RS-modeller er sportslige kjøreegenskaper og kraftige motorer, kombinert med høyt utstyrsnivå og praktiske egenskaper som gjør dem velegnet som familiebiler så vel som frimabiler. Prisene er heller ikke avskrekkende for folk flest.
Les vår prøvekjøring av Octavia RS
Ved juletider omtalte vi oppdateringen av Skoda Octavia RS. Nye detaljer, nytt utstyr, litt mer effekt, valg mellom bensin (230 hk) og diesel (184 hk), og mellom kombikupe og stasjonsvogn.
Nå lanserer Skoda en enda mer potent utgave, Octavia RS 245. Også her kan du velge karosseriform, og som du sikkert har gjettet – 245 står for antall hestekrefter, 15 mer enn den vanlige RS-utgaven.
Maks dreiemoment på 370 Newtonmeter er til stede mellom 1600 og 4300 omdreininger.
Dermed barberer du aks-tiden med ett tidel slik at du passerer 100 km/t i løpet av 6,6 sekunder, toppfarten er de samme 250 km/t.
Men en fattig tidel er ikke det eneste argumentet for å velge RS 245 – utstyrslisten er mer omfattende og inneholder blant annet LED hovedlys og Wi-Fi hotspot. En rekke elektroniske hjelpemidler er tilgjengelig, enten som standard- eller ekstrautstyr.
Utendørs er det stilige detaljer som gjør at RS 245 skiller seg ut fra en vanlig Octavia, inkludert redusert bakkeklaring og kraftigere bremser med røde calipere.
Innendørs er sort dominerende. Alcantara sportssetene har integrerte hodestøtter og førersetet er elektrisk justerbart med minne for inntil tre brukere.
Multifunksjons-rattet er kledd med perforert skinn og utstyrt med hendler for manuell overstyring om du velger DSG-girkassen. Alternativet er 6-trinns manuell.
ESC stabilitetssystemet har Sport-modus og elektronisk styrt differensialbrems som standard. Denne er programmert for å tillate sportslig kjøring for den som er glad i litt hjulslipp.
Performance Mode Select med lydgenerator tillater manuell tilpasning av motorrespons, chassis og komfortnivå.
Det er med andre ord mange muligheter for å være løssluppen og leken når det er ønskelig, samtidig som familien kan dra på langtur uten å bekymre seg for manglende komfort.
– Vi har startet salget og fått noen bestillinger på Octavia RS 245 allerede, sier informasjonssjef for Skoda, Jan Erik Haugen.
– For nye kunder som vurderer å bestille en RS 245 nå, ser det per i dag ut for at levering vil bli i slutten av september. For de øvrige RS modellene er leveringssituasjonen tilnærmet det samme.
Som du ser starter prisene på Octavia RS like over 400.000 kroner, og du får en RS 245 stasjonsvogn med DSG automatkasse for 462.000. Utvilsomt mye bil for pengene.
Skoda Octavia RS | Kombi 5-dørs | Stasjonsvogn |
2,0 TSI 230 hk | kr 402.500 | kr 410.000 |
2,0 TSI 230 hk 6-trinns DSG | kr 422.500 | kr 430.000 |
2,0 TSI 245 hk | kr 434.500 | kr 442.000 |
2,0 TSI 245 hk 7-trinns DSG | kr 454.500 | kr 462.000 |
2,0 TDI 184 hk | kr 363.500 | kr 371.000 |
2,0 TDI 184 hk 6-trinns DSG | kr 388.500 | kr 396.000 |
2,0 TDI 184 hk 4x4 6-trinns DSG | kr 428.500 | kr 436.000 |