-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Octavia på vei
Den er foreløpig godt maskert, men under den psykedeliske folien skjuler det seg en ny tsjekkisk bestselger.
Skoda Octavia er ikke så lett å putte i en bås. Dagens modell er basert på Golf-plattformen, men er vesentlig mer rommelig enn konkurrentene i den klassen. Spesielt når det kommer til kapasitet i bagasjerommet - hvor den kan måle seg med flere langt større biler.
Kategoriseringen blir ikke enklere når neste generasjon Octavia lanseres i 2013 – den blir nemlig både større og mer påkostet enn dagens modell.
Tidlig i 2013 kommer nye Rapid i klassen under Octavia, også den er stor sammenlignet med kompaktmodeller som Fabia, Polo og Fiesta.
Dermed kan Octavia ta opp konkurransen mot større og mer påkostede biler, kanskje primært de koreanske, japanske og franske.
Octavia blir fjerde modell som bygges på den fleksible MQB-plattformen, etter Audi A3, Seat Leon og nye Golf VII. Det medfører trolig at den kan skrelle bort noen kilo sammenlignet med forgjengeren, selv om den vil strekke seg ca. 25 centimeter i lengden til rundt 4,80 m.
Man vil se rimelige modeller med små motorer og enkle utstyrsnivå, men også mer påkostede varianter med kraftigere lut under panseret og høyt utstyrsnivå. Felles for alle er at de vil gi mye for pengene, i kjent Skoda-stil.
Octavia kommer som både 5-dørs kombikupe og stasjonsvogn, men det spørs om Skoda har kapasitet til å lansere begge varianter samtidig, så som de også er i gang med produksjonen av Rapid.
Våre venner hos Carparazzi har manipulert frem bilder på hvordan den nye stasjonsvognen kan se ut.