-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Skoda for dårlige tider
For første gang siden 1959, selges det nå flere Skoda enn Audi i Norge. Octavia er landets fjerde mest solgte bilmodell. Og nå kommer det nye modeller som øker interessen ytterligere.
Skoda øker i dårlige tider. Når ordene finanskrise og resesjon er moteord søker bilkjøperne i retning "mye bil for pengene". Når lommeboka er litt tynnere og utsiktene ikke de aller beste – er Skoda gode å ha.
Direktør for Skoda i Norge, Tore Breen Nilsen, bekrefter at de merker rekordinteresse for Skoda akkurat nå.
- Vi har et mål om markedsandel på stabile 5 prosent, sier han. Da skal Skoda være blant topp fem av landets mest solgte personbiler. Octavia er nå Norges fjerde mest solgte bilmodell – og det er rekord.
Intern kamp
Og i den interne kampen hos importøren Harald A. Møller A/S har nå Skoda passert Audi og er nummer to etter Volkswagen. Nå er det bare ni biler som skiller Skoda og Audi – men de er dog foran.
Bilmerker fra Harald A. Møller står for 33,5 prosent av alle solgte nye personbiler.
- Vi er egentlig ikke så veldig opptatt av slike kamper, sier Breen Nilsen. Vi er mer opptatt av egne mål, og vet vi har et svakere utgangspunkt enn andre volummerker. Vi har færre forhandlere – men de gjør desto bedre innsats. Vi har jevnt bra salg i hele landet, og det er kanskje vårt sterke kort.
- I Kirkenes er markedsandelen på 0!
- Der har vi ingen forhandler – så det er kanskje ikke veldig rart. Men på store steder som Oslo har vi 5,6 %, Hamar 7,5, Trondheim 5,7, Tromsø 8,6, Kristiansand 6,5 og i Kongsberg utrolige 10 prosent. I Skien kjemper Skoda om å være det mest solgte bilmerket – ja, jevnheten er vår styrke. På trappene står lansering av en rekke nye modeller. Det er alt fra ansiktsløftet Fabia til Superb stasjonsvogn og ikke minst Yeti.
LES VÅRT FØRSTEINNTRYKK AV SKODA YETI
Bredere utvalg
Dermed vil Skoda ha modeller for et bredere lag av det kjøpende publikum. Folkebil for hytteeiere
Det er meget stor interesse for en ny modellvariant av Octavia som blir lansert de neste månedene, Octavia Scout 4x4 med høyere bakkeklaring.
Hva er så det?
En mellomstor stasjonsvogn med permanent firehjulstrekk
Bakkeklaringen er økt med 3 cm i forhold til bilen med forhjulstrekk
Leveres med dieselmotor på 140 hk med partikkelfilter eller med 1,8-liters bensinmotor på 160 hk
Maksimalt utstyrt med stort sett det man trenger av utstyr, blant annet system for større stabilitet ved trekk av tilhenger
Til Norge kommer det ca 200 slike biler i år. Prisene starter på 369.000, og interessen for modellen skal være meget stor.
Dette er en ny folke-4WD som konkurrerer med Subaru og Suzuki. Ikke Suv – men
- Skoda Octavia Scout er den perfekte Norges-bilen for de med hytte og bratte bakker – men som ikke vil kjøre SUV, sier informasjonsdirektør Paul Hegna i Harald A. Møller.
- Som Audi Allroad?
- Gjerne det. Skoda Octavia stasjonsvogn skiller seg ut på et helt vesentlig punkt. Det er en av Norges mest ettertraktede bruktbiler. Og mindre interesse blir det neppe med Scout-modellen og den høyere bakkeklaringen.
PS (for spesielt interesserte)!
I 1969 solgte Skoda 1245 personbiler og 148 varebiler. For Audi var tallene henholdsvis 1310 og 57.