-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Opel Vectra GTS 1.8
Vectra sedan er ikke blant det mest spennende i mellomklassen, men møt Vectra GTS ...
Først publisert i BIL 7 - 2003.
Det er interessant å oppleve hvor stor forskjell det kan være på biler som er tilsynelatende identiske. Karosserimessig er det stort sett bare den store bakluken, ny Cstolpe og litt kosmetikk i fronten som skiller Vectra sedan og GTS, men se på hjulene og du oppdager at endringene er litt mer en bare karosserimessige.
Vectra GTS er satt opp med et mer sportslig understell. Strammere fjærer og dempere og de 195/65VR15-dekkene som er basis for sedanen er byttet mot 215/55VR16. Resultatet er en bil som faktisk utfordrer Mondeo når det gjelder kjøredynamikk. Styringen er brått blitt akkurat så fintfølende at det er moro å kjøre svinger. Grepet på forhjulene sørger for at du nå kan stå på litt i svingene uten at understyringen kommer snikende, samtidig som kontakten med veien er blitt bedre.
1,8-literen med 122 hk er ingen kruttønne, men har faktisk fraspark nok til at GTSen blir underholdende. Forutsetningen er at du bruker gearspaken og lar turtellernåla kose seg litt på den øvre delen av turtallskalaen.
Interiøret er i store trekk identisk med sedanens, men ringer rundt instrumentene, og metalldekor på ratt, dashbord og dører løfter interiøret akkurat passe. Setene er av den sportslige typen med god, men ikke overdreven, sidestøtte, og som samtidig sørger for god støtte under lårene og til krsryggen. Ratt og sete er enkle å justere slik at du får en god og riktig kjørestilling, noe som også er med på å gjøre dette til en bil som det er trivelig å ta med på underholdningstur.
Den praktiske biten er også godt ivaretatt. Bagasjerommet er stort og ryddig, passasjerene i baksetet har god plass, og baksetet kan legges ned slik at du får enda større bagasjekapasitet om det skulle være ønskelig. Vectra GTS 1.8 er et meget trivelig bekjentskap og en bil som gjerne trigger lysten til å ta en liten omvei, bare for moro skyld – det hadde vi ikke ventet av en Opel ...
OPEL Vectra GTS 1.8 Sport:
Motor: 4-sylindret. Sylindervolum: 1796 ccm. Effekt: 90 kW (122 hk) v/6000 o/min. Dreiemoment: 167 Nm v/3800 o/min.
Transmisjon: Forhjulsdrift. 5M.
Dekk: 215/55VR16.
Mål: Lengde: 459,6 cm. Bredde: 179,8 cm. Høyde: 146,0 cm. Akselavstand: 270,0 cm. Sporvidde f/b: 153,2/152,4 cm.
Vekter: Egenvekt m/fører: 1315 kg. Tillatt totalvekt: 1885 kg. Maks vogntogvekt: 3385 kg. Maks taklast: 100 kg.
Bagasjerom: 500 liter (VDA).
Tankvolum: 61 liter.
Aks. 0 - 100: 11,2 sek
Toppfart: 205 km/t
Forbruk bykjøring: 1,11 l/mil
Forbruk landevei: 0,61 l/mil
Forbruk snitt: 0,79 l/mil
CO2-utslipp: 190 g/km
Pris: kr. 272.000,-
Forbruk i følge 99100/EU.