-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Møt Ford Capri på Oslo Motor Show
Er dette Fords neste storselger?
Planen var å lansere Capri på Oslo Motor Show. Så ble den trukket. Ford i Europa sa det ikke var mulig. Men bilen er likevel der, og snakker du pent med Ford så får du deg muligens en liten prøvetur.
Fords seneste nyhet, den kupeinspirerte SUV-en Capri, var tenkt Norges-lansert på det pågående Oslo Motor Show på Lillestrøm. Capri er sammen med nylig introdusert Explorer tiltenkt rollen å gjøre Ford til en av landets store elbilleverandører og overta der Mustang Mach-E er på vei ned.
Siden lanseringen er det registrert nær 16.000 Mustang Mach-E.
Nei ble til ja
Men for bare uker siden sa Ford at på grunn av andre arrangementer i Europa var ikke lansering på OMS mulig å få til. Stor var derfor overraskelsen da det under riggedagen til OMS plutselig sto to Capri utenfor hallene på Lillestrøm, og noen timer senere sto en av dem inne på Fords stand.
Hva har så navnet Capri med en elektrisk SUV å gjøre? Akkurat like lite som Mustang Mach-E har med Mustang. Kun sidevinduet bak bakdørene hinter til «OBOS-Mustangen» produsert i 1,9 millioner eksemplarer over 18 år - fra 1968 til 1986. Men hvorfor så lik Polestar 2 bakfra?
Kupevarianten av Explorer
Capri er en kupeliknende variant av SUV-en Explorer, og bygges i likhet med Explorer på VW-konsernets MEB-plattform. Selv om Ford produserer både Explorer og Capri selv, er så godt som all teknikk identisk med storselgeren VW ID.4. Det betyr igjen bakhjulsdrift i basisversjonene med AWD som tilvalg. Budsjettutgaven med 170 hk motor leveres med batteripakke på 52 kWt, mens motoreffekten øker til 286 hk når batteripakken økes til 77 kWt. Med AWD og 340 hk leverer batteripakken 79 kWt. Største batteripakke og bakhjulsdrift antyder rekkevidde over 600 km.
Mer bagasjeplass
Capri skilles fra Explorer ved å være 16 cm lengre, det vil si 4,63 meter lang. Fetteren VW ID.4 befinner seg størrelsesmessig mellom Explorer og Capri. Men fordi akselavstanden er identisk på Explorer og Capri, er det først og fremst bagasjeplassen som øker – fra 465 til 567 liter og fra 1.455 til 1.505 liter med bakseteryggene lagt ned.
Ekstra bagasjeplass og et i manges øyne tøffere navn i fronten og på hekkluka prises til nær 30.000 kroner ekstra målt mot tilsvarende Explorer. Capri prisstarter på 417.800 kroner før frakt/levering, men inkludert fem års fri service.