-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Hedrer 100 åringen Tønsberg Automobil Klubb
Historiske godbiter på Oslo Motor Show
Når leder Ragnhild Gjøstein Larsen ikke fyker rundt i sin knallrøde EQE AMG for 100 åringen Tønsberg Automobilklubb, kobler hun av bak rattet i en 1967 Volvo Amazon. På Oslo Motor Show stiller klubben med 11 kjøretøyer, en godbit fra hvert tiår klubben har eksistert. Du finner dem i Hall D.
Motorklubbene og den enorme innsatsen medlemmene legger ned er en særdeles viktig pilar i Oslo Motor Show. Og ingen bilklubber er eldre enn Tønsberg Automobil Klubb (TAK) som nylig rundet 100 år.
Derfor løfter Oslo Motor Show i år fram TAK og som takk kvitterer klubben ved å speile hele 11 tiår av bilens historie i Norge inkludert godbiter som knapt er å se andre steder enn på utstillinger.
Dette er hva du kan bli bedre kjent med på klubbens stand:
* 1927 Buick (klubbens egen bil)
* 1936 Wanderer W25K Cabriolet
* 1940 årene Corgi Parachute Bike
* 1955 Ford Thunderbird
* 1964 Mercedes 230 SL
* 1974 BMW 3,0 CSI Cab
* 1984 Mitsubishi Starion
* 1998 Fiat Barchetta m/sofatilhenger
* 2002 Corvette C5
* 2014 Ford Mustang Shelby GT500
* 2022 Ferrari 812 GTS
Høydepunktet for samlere er uten tvil en strøken Wanderer kabriolet fra 1936. Wanderer er merket som ble en del av Auto Union, med de fire ringene. Ifølge OFV er det kun registrert seks av dem i Norge.
Svært sjelden kabriolet
1974 BMW CSI cabriolet med har du trolig heller aldri sett på nært hold før. Denne, en Dreschel cab, ble kun produsert i åtte eksemplarer. Diplomingeniør Jürgen Dreschel arbeidet for BMW, og E9 var hans favorittbil. Dreschel hadde alltid ønsket seg en kabrioletversjon av bilen, og fikk i 1987 tillatelse fra BMW til å bygge dette basert på E9 Coupé fra 1974. Dreschel var på dette tidspunkt president i den tyske BMW-klubben. Bilen på OMS var ferdigstilt i 1991.
Heller ikke særlig vanlig er 2022 Ferrari 812 GTS som det bare ble produsert 650 eksemplarer av. Motor: 6,5 liters V12 ytende 800 hk.
Barchetta med tilhenger
Spesiell og eneste i Norge er Fiat Barchetta med tilhenger. Bilens historie går tilbake til 1998, mens sofatilhengeren er bygd av eieren med basis i en delebil og derfor ikke bare lik bilen, men også stylet identisk.
TAK stiller også med egeneid Buick fra 1927 som representant for klubbens første tiår. Bilen har komplett norsk historie og kjøpt ny av skipsreder Borthen i Tønsberg.
Du finner Tønsberg Automobil Klubb ved inngangen til hall D.