-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
En gøyal Peugeot-familie
Med en snik-premiere for en rekke motorjournalister dro Peugeot teppet av for den City-Toyz-familien de skal lokke Paris-utstillings publikummet med. Mens den serie-nære Promethée, som vi viste i går, er ramme alvor, er disse fire bilene bare moro.
Vi fortalte litt om disse i går, men nå er også bildene her. La oss starte med den grønne Vroomster. Bare navnet høres jo ut som bil-lyden i en tegneserie. Stor frontrute som går over i et slags tak, og fire hjul er vel egentlig det eneste som skiller denne fra en motorsykkel. Føreren sitter der med motorsykkelutsikt, med en tank mellom bena, og med alle sanser åpne mot naturen rundt seg. Og skal han ha med en passasjer, finnes plassen bak. Den burde gå så det griner, 109 hesters motor i den lille loppa.
e-doll er en dukkeaktig bybil, der inntil tre personer kan sitte ved siden av hverandre, og der bilen betjenes ved hjelp av et mc-styre. Bare 2,50 m lang og 1,54 bred, drevet av to el-motorer høres den ut som en typisk bybil. Men ikke en by med for dårlige gater takk, her er det bare 10 tommers hjul. Spesialutstyrt for folk som er på shoppern: hekken er en trillebag, som enkelt løses ut fra resten av bilen.
Så har vi Bobslid da, der de tre personene sitter bak hverandre under en stor glasskuppel. Her styres farkosten med en styrestikke, og skal du svinge, dreier ikke hjulene på seg. For denne er også el-drevet, med en liten el-motor i hvert hjul. For å forandre retningen endrer man ganske enkelt turtallet i motorene på høyre og venstre side.
Til sist er det den virkelig sportslige: Kart-up. En tøff to-seter bygget stort sett av kullfiberforsterket kunststoff, så den nesten ikke veier noe. En V6-motor på 207 hester gir den rakett-egenskaper. Mest interessant her er kanskje en indikasjon på fremtidens lyskastere: her blir lyset dirigert via et speil ut gjennom en linse, slik at den delen av lykten som ligger i karosseriet kan gjøres meget flat og gis omtrent hvilke som helst former.
Men den kanskje mest spennende design-nyheten hos Peugeot finner du snart på deres hjemmeside, www.peugeot.com Innbydelse til en designkonkurranse på nettet. En Peugeot-visjon til 2020 er målet. Det utkastet som blir kåret som vinner blir bygget i skala 1:1 og presentert på bilutstillingen i Frankfurt neste år.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no