-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Bilskadereparatør
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Fiat fortsetter Multipla-veien
At Fiat skulle dukke opp på Paris-utstillingen med en flunkende ny en var uventet. Men at de, når de først kommer med noe uventet, gjør den til noe helt for seg selv, er kanskje ikke fullt så uventet. Etter Multipla i produksjon og Exobasic som prototype er vi vant til uvanlig fra Torino.

Fem seter nøyer denne seg med, Multipla har som kjent plass til seks. Men til gjengjeld byr Doblò på 750 liters bagasjevolum opp til seterygg-høyde. Rekord i denne klassen? Og med baksetene foldet har vi 3000 liter tilgjengelig. Enda mer, forresten i en kommende utgave som skal hete Doblò Cargo, som navnet sier: en varebilutgave med høyt tak. Massevis av praktiske interiør-detaljer også, lagringsplasser overalt, til og med i taket. Spesiell luke bakerst på taket slik at man kan frakte virkelig lange kolli. Innvendig stativer til å feste syklene på. Og så videre. Praktisk.
Enorme vindusflate og høye seter gjør den like luftig som en Multipla, et utvendig skall som gjør den ganske robust mot småskader og 26 forskjellige karosseri- og utstyrsvarianter, med tre eller fire eller fem dører der sidedørene også kan fås som 70 cm brede skyvedører.
Det er hyggelig at Multipla har blitt en såpass stor suksess at Fiat har fått mot til å fortsette langs med noen ganske originale oppskrifter.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no