-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Moteklær på hjul
De av dere som husker litt Formel 1 vil kjenne Ligier-navnet. Guy Ligier, tidligere racerkjører, så eier av et F1-team som han etter hvert solgte til Alain Prost og nå – det er det kanskje også noen som vet – produsent av heftige, moteriktige mikrobiler. Hans siste, på Paris-utstillingen, var designet av en annen kjempe: Giorgetto Giugiaro.
Ikke fordi den har overlegen dynamikk og fartsegenskaper, den er akkurat like håpløs som fremkomstmoddel som de andre mikroene, men denne ser i hvert fall tøff ut. Giugiaro sa det slik på bilutstillingen: Denne kjører man ikke, man tar den på seg som et stykke mote-tekstil.
Men se for øvrig ikke bort fra at den kan kjøre. En av utgavene har en 505 ccm motor på 15 kW og med trinnløs transmisjon. Den veier bare rundt 300 kg, så den burde da kunne flytte seg. Man snakker om en toppfart på 100 km/t for denne 2,71 meter lange skapningen.
Som du ser av bildene er det designet som er det mest spennende her. Eller sagt på en annen måte, hvis det andre er mer spennende enn denne alu space-frame konstruksjonen med noen karosseriplater av polycarbonat så må det jommen være spenstige saker på innsiden av karosseriet. Giugiaro, som også driver Italdesign, har gått inn for et design som er i nært slektskap med Ducati Monster – Urban Guerilla er det noen som ynder å kalle stilen. Typisk vinterbil for Norden er noe man ikke kaller den stilen.
BeUp kommer i produksjon til våren. I mange land skal den selges av den italienske Piaggio-organisasjonen (Vespa) som Ligier jobber stadig tettere sammen med.
Av Jon Winding-Sørensen - Bilnorge.no