-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Mini lanseres i Paris
På bilutstillingen i Paris som åpner for publikum 30.september skal BMW-konsernet presentere den nye Mini. Allerede nå har vi de første offisielle bildene av bilen.
Opprinnelig kunne du kjøpe Mini under to forskjellige navn, som Morris Mini og Austin 7. Men både Austin og Morris forsvant etter hvert fra markedet og Mini ble overtatt av Rover som i sin tur ble kjøpt av BMW. Da BMW tidligere i år kvittet seg med Rover og Land Rover valgte de å beholde Mini. Nå lanseres den nye modellen.
Fremtidsrettet klassiker
-Mini er en del av bilens historie. Vår målsetning var å kombinere den emosjonelle kraften fra den tidligere modellen med fremtidens teknologi, sier sjefsdesigner Frank Stephenson. Den nye Mini Cooper er en fremtidsrettet videreføring av en gammel klassiker. På den ene siden har den beholdt mange av trekkene forgjengeren og samtidig inneholder den det beste av tilgjengelige teknologi for biler i denne klassen.
Umiskjennelig utseende
Du vil ikke være i tvil om hvilken bil dette er når du ser den nye Mini for første gang. Den stutte bakparten er der fortsatt, men nyheten er blitt rundere i formene og har fått større lys både foran og bak. Selv om bilen ser liten og puslete ut har den gjennomgått de strengeste tester med hensyn til kollisjonssikkerhet. Interiøret i bilen er også helt nytt, og du finner det du har behov for på instrumentpanelet, verken mer eller mindre.
Mini vil bli levert med tre motoralternativer, alle med volum på 1,6 liter. Du kan velge mellom 91, 115 og 170 hester, det kraftigste alternativet er med kompressor. Motorene produseres i Brasil på en helt ny fabrikk som er igangsatt av BMW og Chrysler i samarbeid. Selve bilen skal produseres på BMWs fabrikk i Oxford i England.
For livsnytere
Mini er en bil for livsnytere i alle aldre, sier BMW. De er uavhengige, spontane og kreative. Produksjonen av nye Mini skal starte neste neste sommer og Merethe Hjortaas som er Mini Manager (småsjef??) i BMW Norge forteller at salget av Mini og Mini Cooper starter i Norge i september 2001. Den heftige Cooper S må du vente litt lenger på, den kommer i løpet av 2002. Hva prisnivået blir her på berget er foreløpig uvisst, men det antydes en startpris på i underkant av 30.000 DM i Tyskland, og da er jeg redd prisen vil ligge godt over 200.000 her.
Det skal bli spennende å stifte nærmere bekjentskap med Mini på årets Paris-messe. I mellomtiden kan du jo nyte de første offisielle bildene av nyskapningen.
Av Terje Ringen – Bilnorge.no