-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Bilskadereparatør
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Subaru skjerper klørne med ny Outback
Subaru startet en ny trend da de introduserte sin Legacy Outback for noen år siden. Til Paris-utstillingen hadde de med seg en mer påkostet utgave med større motor. Dessuten har de funnet tiden moden til å fjerne Legacy fra navnet, nå heter den Subaru Outback.

Allerede for over en måned siden testet bladet Bil nyheten på norske veier og foretok en sammenligning mot nettopp de to hovedkonkurrentene.
Høyt utstyrsnivå
Outback er noe mindre enn de to men kjøreegenskaper og utstyrsnivå er det lite å utsette på. Automatgir, klimaanlegg, skinninteriør, elektriske seter, Momo ratt i tre og skinn, cruise-control, avisning for vindusviskere og to elektriske soltak er blant det rikholdige standardutstyret på Outback H6-3,0. Mye av dette må du betale ekstra for hos de europeiske konkurrentene.
Bilen oppførte seg svært behagelig, som en luksuriøs stasjonsvogn, på et snitt av norsk veistandard. De myke skinnsetene ga solid støtte for så vel rygg som lår, og den nye 6-sylindrede boxermotoren er trekkvillig og gjør at bilen, utstyrt med Subarus anerkjente firehjulstrekk, lett tar seg frem på svingete grusveier.
Hvis vi skulle etterlyse ytterligere forbedringer på Outback H6-3,0 måtte det være rattjusteringer også i lengderetningen (høyderegulering er standard). Dessuten synes vi den potente og stillegående 6eren også hadde fortjent en 5-trinns automatkasse á la sin svenske og tyske konkurrent.
Flere varianter
I Norge vil Subaru Outback H6-3,0 få en listepris på 649.900 med en rikholdig utstyrspakke. Det gir den en startpris som er noe høyere enn Volvo V70XC, men 100.000 under Audi Allroad. Subaruen er imidlertid så godt utstyrt at prisen ikke er direkte sammenlignbar mot konkurrentene. Klarer du deg med 156 hester og litt mindre luksus får du kjøpt Outback AT PS til 437.900 kroner. Legger du til ytterligere 30 tusen får du QV-utgaven med klima-anlegg og cruise-control inkludert i utstyrs-pakken. I denne prisklassen har Outback ingen direkte konkurrenter.
Dersom du ønsker å lese vår omfattende test av Audi Allroad, Subaru Outback H6-3,0 og Volvo V70XC finner du den i oktober-utgaven av bladet Bil som er på vei ut til abonnentene i disse dager og på plass hos Narvesen i løpet av neste uke.
Bilde: Subaru Outback forfra
Bilde: Vårt testeksemplar i ideelle omgivelser
Bilde: Subaru Outback bakfra
Bilde: 3 vakre skulpturer i norsk fjellandskap
Av Terje Ringen – Bilnorge.no