-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Se hva vi kan
Estech viser seg frem som et total-design selskap, med meget spennende ideer.
I kulissene
Hvis man er et design- og konstruksjonsfirma med 150 ansatte som stort sett gjør hemmelig arbeid for klienter som Toyota, Renault eller Venturi, og allikevel har lyst til å få flere oppdrag, hva gjør man da?
Jo, man kaller sammen de 150, kommer opp med en kjempeide, kjører den gjennom alle prosedyrene og stiller ut sluttresultatet på bilutstillingen i Paris.
Det er i hvert fall det Estech gjorde. En fransk selskap som bare har eksistert i 7 år, men allerede nå med en meget imponerende kunde- og merittliste.
Blanke ark
Men for å vise hva de kan, hadde de gjort en meget spennende bil fra bunnen av. De hadde definert den i teorien, de hadde funnet hvilke nye teknologier de skulle vise frem (Helt ny, helmodul kupé for eksempel. Og en helt ny måte å koble sammen elementer på).
Ergonomien ble praktisert på nye og spennende måter. Plattformen ble bygd med klare aerodynamiske rammer. Hjulene er særdeles innovative med en helt spesiell type navnmotor.
Solceller på taket, og ikke minst karosserimoduler som kunne skiftes ut. Pickup var en mulighet, to eller fire dører andre. Komplett forsetepakke med 2 eller 3 sitteplasser. En rekke muligheter innenfor denne formen.
Og det er det som er poenget. Stylingmodellen som de viste var vel faktisk en av de beste drømmebilene på hele utstillingen. Og helt klart produksjonsmulig.
Disse fortjener jommen flere kunder. Og helst den type kunder som fortjener dem.