-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Bilskadereparatør
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Oppgradert Passat
Her er Volkswagen ute og tester oppdaterte modeller av Passat, både sedan og stasjonsvogn.
Modellen, som kom på markedet i 2014, trenger tekniske oppdateringer for å henge med i konkurransen. Vi har allerede fått bekreftet at en ny modell skal på markedet etter sommeren.
Regn ikke med noen dramatiske endringer i eksteriøret – Volkswagen går meget forsiktig frem når de skal fornye sine bestselgere.
Det er kun de «myke» delene som endres – grill og støtfangere som nå henter inspirasjon fra storebror Arteon.
Men innomhus skjer det mer – infotainment-systemet får trolig en stor 10,5-tommers skjerm, i det minste på mer påkostede utstyrsnivåer.
På motorfronten kan utvalget bli mer begrenset enn hva tilfellet er i dag, men du vil likevel kunne velge mellom alternative diesel- og bensinmotorer.
Nye 1,5-liters turbo bensinmotorer – de samme som benyttes i Golf og T-Roc – vil erstatte dagens 1,4-litere.
Men mest interessant for Norge er den ladbare hybriden. Passat er nest mest solgte VW-modell her i landet etter Golf, og av 2569 nye Passat registrert hittil i år utgjør ifølge OFV den ladbare mer enn to tredeler.
Dagens Passat GTE kombinerer en 1,4-liters bensinmotor på 154 hk med en elmotor på 114 hk.
Trolig blir den samme løsningen med videre, men en viktig endring er at neste generasjon Passat GTE får vesentlig lengre rekkevidde enn dagens takket være en ny, mer effektiv batteripakke 13 kWt.
PS!
Passat vil om kort tid passere 30 millioner biler siden lanseringen av første generasjon i 1973. Dagens er den åttende i rekken.
Passat er dermed Volkswagens nest mest solgte modell gjennom tidene, bak Golf som allerede har passert 35 millioner, men langt foran Bobla som stoppet på 21,5 millioner.