-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Fremtidens Passat
Her får du et førsteinntrykk av neste generasjon Passat. Modellen kommer på markedet først i 2023.
Ifølge AutoCar har det lenge vært heftige diskusjoner internt i konsernet om Passat skulle skrinlegges når dagens åttende generasjon går ut av produksjon om noen år. Men nå er det besluttet at modellen skal fortsette.
Årsaken til at avgjørelsen har tatt tid er at interessen rundt Arteon er stigende, og man forventer at den blir enda mer populær nå som den får en facelift og lanseres i en Shooting Brake-versjon.
I tillegg kommer en ny elbil, vist som konseptet ID. Space Vizzion, som både stasjonsvogn og sedan med planlagt salgsstart i 2023.
Niende generasjon Passat skal dele plattform og elektrisk arkitektur med Skoda Superb, og begge disse skal bygges ved en ny, miljøvennlig fabrikk.
Dermed blir det slutt på 36 år med produksjon av Passat i tyske Emden, en fabrikk som skal bygges om for produksjon av ID.4 og andre elbiler fra konsernet.
I dag bygges Passat i ulike versjoner for Europa og USA. «Vår» bil er basert på MQB-plattformen mens den amerikanske versjonen og en variant som selges i Kina er basert på den tilårskomne PQ46-plattformen med røtter helt tilbake til 2005.
Fra 2023 vil alle nye Passat-varianter basere seg på en oppdatert versjon av MQB-plattformen som er klargjort for både for- og firehjulsdrift. Den skal i tillegg til et større utvalg av milde og ladbare hybrider for bensin og diesel også være klargjort for en ren elektrisk drivlinje.
Ifølge kilder hos Volkswagen er designen på den nye modellen allerede bestemt, og vår dyktige illustratør formidler her sine inntrykk av hva vi har i vente.
AutoCar hevder at niende generasjon Passat kommer som stasjonsvogn, men at det er mer usikkert om den også kommer som sedan eller kombikupe med stor bakluke, slik som Superb.
En strukket akselavstand og økt sporvidde skal sørge for mer innvendig plass enn i dagens modell. En Passat Alltrack ligger også i planene.
Med røtter tilbake til 1973 passerte produksjonen av Passat nylig 30 millioner – noe som gjør den til Volkswagens nest mest solgte modellbetegnelse etter Golf.
Passat er fortsatt en volumselger i Norge. Hittil i år er det ifølge OFV registrert 1168 av dem, ned fra 1548 samme periode i fjor. 73 prosent er ladbare hybrider mens dieselandelen er på 26 prosent. Det er kun stasjonsvognen som selges her i landet.
Modellen fikk sist en oppgradering i fjor sommer.