-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Passat – noe du lurer på?
Mandag morgen drar jeg til Tyskland for å prøvekjøre oppgradert Passat som kommer til Norge på sensommeren. Er det noe du vil jeg skal spørre om?
Det dreier seg ikke om en helt ny modell, men om det vi i bransjen kaller en facelift. Skjønt i dette tilfellet er den ganske omfattende.
Jeg bryr meg ikke mye om den nye kosmetikken, de nye lyktene, lakkfargene, stoffutvalg, mønster etc., men er mest opptatt av de tekniske oppgraderingene som skal sette Passat i stand til å forsvare sin posisjon i markedet frem til neste generasjon tar over om noen år.
Passat-salget hittil i år har falt dramatisk sammenlignet med første halvår i fjor. Det skyldes selvsagt at en del kunder går og venter på den oppgraderte modellen, men først og fremst skyldes det at den ladbare hybridutgaven, Passat GTE har vært ute av markedet en periode.
Den kommer nå tilbake, med samme drivlinje som tidligere, men med høyere batterikapasitet slik at den ifølge den nye og strengere WLTP-standarden har en elektrisk rekkevidde på inntil 55 kilometer.
Det tilsier en vesentlig forbedring fra forgjengeren. Jeg ser frem til at vi får testet dette under relevante forhold når bilen kommer til Norge utpå høsten.
Det jeg skal sjekke ut på mandag er bilens autonome egenskaper som ifølge informasjonen fra VW gjør at den kan kjøre uten min innblanding i hastigheter mellom null og 210 km/t. Vi skal nok greie å finne både en autobahn og en kø eller to rundt Frankfurt.
Dersom du er mer interessert i Passat med diesel- eller bensinmotor, så skal vi innom slike også. Ja, til og med Passat Alltrack står på programmet.
Dersom det er noe du ønsker jeg skal spørre ekspertisen om, så send meg noen ord via denne linken så skal jeg gjøre mitt beste for å skaffe svar.
Jeg klarer å slå to fluer i ett smekk på denne reisen – jeg skal nemlig prøve en annen spennende nykommer på tirsdag. Men det skal du få høre mer om i løpet av helgen.