Volkswagen Passat (USA)

Volkswagen Passat (USA)

Volkswagen Passat (USA)

Volkswagen Passat (USA)

Volkswagen Passat (USA)

Volkswagen Passat (USA)

Volkswagen Passat (USA)

Volkswagen Passat (USA)

Volkswagen Passat (USA)

Volkswagen Passat (USA)

Volkswagen Passat (USA)

Volkswagen Passat (USA)

Volkswagen Passat (USA)

Volkswagen Passat (USA)

Volkswagen Passat (USA)

Volkswagen Passat (USA)

Volkswagen Passat (USA)

Volkswagen Passat (USA)

Volkswagen Passat (USA)

Volkswagen Passat (USA)

Volkswagen Passat R-Line (USA)

Volkswagen Passat R-Line (USA)

Volkswagen Passat R-Line (USA)

Volkswagen Passat R-Line (USA)

Volkswagen Passat R-Line (USA)

Volkswagen Passat (USA)

Volkswagen Passat (USA)

Volkswagen Passat (USA)

Volkswagen Passat (USA)

Volkswagen Passat (USA)

Volkswagen Passat (USA)

Ny USA-Passat

Volkswagen USA avduket i går en oppdatert Passat. Det var neppe bilen som interesserte de fremmøtte mest.

Publisert Sist oppdatert

Etter avsløringen om manipulering av utslipp i helgen, var det virkelig tøft gjort av Volkswagen å kjøre denne lanseringen som planlagt.

Riktig nok var ikke verken den nye merkesjefen, Herbert Diess, eller sjefen for forskning og utvikling, Heinz-Jakob Neusser til stede ved seansen, selv om de sto på den opprinnelige listen. De hadde vel andre saker å ta fatt i.

Men bilen var det god anledning til å bli nærmere kjent med. Selv om navnet er det samme, er den amerikanske Passat en helt annen bil enn den som selges i Europa. Selvsagt større.

Den er designet for amerikanske smak, og den bygges ved Volkswagens anlegg i Chattanooga, Tennessee.

Facelift
Selv om Volkswagen USA omtaler 2016-modellen som ny, dreier det seg om en lettere facelift på bilen som hadde sin debut på Detroit-utstillingen i 2011.

Litt ny kosmetikk, nye farger og stoffer, nytt utstyr på komfort- og sikkerhetsfronten. Og for første gang i USA kan den leveres i en sportslig R-Line innpakning.

Mens vi i Europa kan velge og vrake i drivlinjer, selges den amerikanske Passaten med tre alternativer – en 1,8-liters TSI turbo bensinmotor, en 2,0-liter TDI (som nok blir satt på vent inntil videre) og en 3,6-liters VR6 – sistnevnte med 280 hk, og alle med DSG automatgir som standard.

Rimeligste Passet i USA koster 22.440 dollar mens innstegsprisen i Norge er kr 340.600.

Sjekk data og norske priser på Passat 

Her kan du lese om vår favoritt blant Passat-modellene

Powered by Labrador CMS