Peugeot RCZ R

Peugeot RCZ R

Peugeot RCZ R

Peugeot RCZ R

Peugeot RCZ R

Peugeot RCZ R

Peugeot RCZ R

Peugeot RCZ R

Peugeot RCZ R

Peugeot RCZ R

Peugeot RCZ R

Peugeot RCZ R

Peugeot RCZ R

Peugeot RCZ R

Peugeot RCZ R

Peugeot RCZ R

Peugeot RCZ R

Peugeot RCZ R

Peugeot RCZ R

Peugeot RCZ R

Peugeot RCZ R

Peugeot RCZ R

Peugeot RCZ R

Peugeot RCZ R

Peugeot RCZ R

Peugeot RCZ R

Peugeot RCZ R

Peugeot RCZ R

Peugeot RCZ R

Peugeot RCZ R

Peugeot RCZ R

Peugeot RCZ R

Peugeot RCZ R

Peugeot RCZ R

Peugeot RCZ R

Peugeot RCZ R

Peugeot RCZ R

Peugeot RCZ R

Peugeot RCZ R

Peugeot RCZ R

Peugeot RCZ R

Peugeot RCZ R

Peugeot RCZ R

Peugeot RCZ R

Peugeot RCZ Racing Cup

Peugeot RCZ Racing Cup

Peugeot RCZ Racing Cup

Peugeot RCZ Racing Cup

Peugeot RCZ Racing Cup

Peugeot RCZ Racing Cup

Peugeot RCZ Racing Cup

Peugeot RCZ Racing Cup

Peugeot RCZ Racing Cup

Hot Peugeot på veien

Den blir Peugeots råeste serieproduserte bil noensinne. Nå er RCZ R på veien.

Publisert Sist oppdatert

Bilen er inspirert av racingversjon RCZ Racing Cup og har 10 mm mindre bakkeklaring enn en vanlig RCZ. Men det mest imponerende er utvilsomt motor og prestasjoner.

Under panseret sitter en 1,6-liters turbomatet maskin med hele 270 hestekrefter – 70 mer enn dagens flaggskip. Maks effekt hentes frem ved 6000 omdreininger mens maks dreiemoment på 330 Newtonmeter er til stede i hele området mellom 1900 og 5500 omdreininger.

Omsatt til ytelser gir det null til hundre på 5,9 sekunder og potensiell toppfart på 250 km/t. I denne sammenheng er det imponerende å se at den klarer seg med et snittforbruk på 0,63 liter på mila, tilsvarende CO2-utslipp på 145 g/km.

Bremseavdelingen er tilpasset ytelsene med skivediameter på 380 mm og firepots calipere bak 19-tommers felger. På disse er det montert Goodyear Eagle F1 Asymmetric dekk i dimensjon 235/40 R19.

De første kunder får sin nye RCZ R levert på nyåret.

LES FLERE DETALJER HER

Powered by Labrador CMS