-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Kompakt-SUV fra Peugeot
Peugeot er i ferd med å utvikle en kompakt SUV for Sør-Amerika. En el-versjon kan gjøre den aktuell for Norge.
Det er franske magasinet L’argus som rapporterer at Peugeot skal erstatte den utgåtte 108 med en kompakt SUV i klassen under 2008.
Den blir i så fall en direkte konkurrent til den kommende Renault 4Ever og Volkswagens ID.2. som vi fikk en forsmak på gjennom konseptbilen ID.Life på bilutstillingen i München sist høst.
En kompakt Peugeot-modell med betegnelse 1008 er under utvikling i Brasil for det latinamerikanske markedet under kodenavn P44, men for Europa er den mest aktuell som elbil og vil da etter alle solemerker bli døpt e-1008.
Bilen får et kompakt design og utstyres med ekstra bakkeklaring og røffe detaljer som skal få deg til å tenke SUV. Med en lengde på mellom 400 og 415 centimeter blir den vesentlig mindre enn e-2008 som måler 430 cm.
Peugeot e-1008 vil dele plattform med e-2008 (e-CMP) men vil trolig få mindre motor og batteripakke for å holde prisen så lav som mulig. Trolig snakker vi om en rekkevidde på rundt 250 km som for mange vil dekke behovet til en bybil.
En aktuell konkurrent vil da bli Dacia Spring om denne oppdateres til et høyere sikkerhetsnivå etter at den fikk strykkarakter av EuroNCAP i kollisjonstest.
En nær slektning av den nye Peugeot-modellen blir en ny Citroën C3 Sport Cross som er under utvikling for India, men som også kan være aktuell for vårt kontinent som elbil. Denne skal vises allerede innværende år.
Om Peugeot realiserer e-1008 vil den neppe være på markedet før om 3-4 år og den vil antagelig bli bygget ved Stellantis-anlegget i Slovakia for det europeiske markedet.
I mellomtiden må du nøye deg med renderingen fra vår illustratør Jean Francois Hubert.