-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kompakt-SUV fra Peugeot
Peugeot er i ferd med å utvikle en kompakt SUV for Sør-Amerika. En el-versjon kan gjøre den aktuell for Norge.
Det er franske magasinet L’argus som rapporterer at Peugeot skal erstatte den utgåtte 108 med en kompakt SUV i klassen under 2008.
Den blir i så fall en direkte konkurrent til den kommende Renault 4Ever og Volkswagens ID.2. som vi fikk en forsmak på gjennom konseptbilen ID.Life på bilutstillingen i München sist høst.
En kompakt Peugeot-modell med betegnelse 1008 er under utvikling i Brasil for det latinamerikanske markedet under kodenavn P44, men for Europa er den mest aktuell som elbil og vil da etter alle solemerker bli døpt e-1008.
Bilen får et kompakt design og utstyres med ekstra bakkeklaring og røffe detaljer som skal få deg til å tenke SUV. Med en lengde på mellom 400 og 415 centimeter blir den vesentlig mindre enn e-2008 som måler 430 cm.
Peugeot e-1008 vil dele plattform med e-2008 (e-CMP) men vil trolig få mindre motor og batteripakke for å holde prisen så lav som mulig. Trolig snakker vi om en rekkevidde på rundt 250 km som for mange vil dekke behovet til en bybil.
En aktuell konkurrent vil da bli Dacia Spring om denne oppdateres til et høyere sikkerhetsnivå etter at den fikk strykkarakter av EuroNCAP i kollisjonstest.
En nær slektning av den nye Peugeot-modellen blir en ny Citroën C3 Sport Cross som er under utvikling for India, men som også kan være aktuell for vårt kontinent som elbil. Denne skal vises allerede innværende år.
Om Peugeot realiserer e-1008 vil den neppe være på markedet før om 3-4 år og den vil antagelig bli bygget ved Stellantis-anlegget i Slovakia for det europeiske markedet.
I mellomtiden må du nøye deg med renderingen fra vår illustratør Jean Francois Hubert.